Og så innser jeg :” Jeg har tisset på meg selv”

Jeg har akkurat lagt mine to søte små til å sove i hver sin seng, fått høre at jeg er en “god og snill mamma” av verdens beste gullegutt av en storebror, grått en skvett (les: hulket stille) på sengekanten fordi jeg ble så utrolig rørt av hvor heldig jeg er som har så fine barn, de søte små sovner, og jeg og bollemagen kan endelig sette oss godt til rette i sofaen for å forbli her hele kvelden. Deilig, er et underdrivene ord.

Etter en stund kjenner jeg plutselig at jeg må nyse, og aner fred og ingen fare… “SSSSSSttttdssssssssssstttttthhhhh” tett etterfulgt av “SPLOSJH” 

HVA ER det som skjer?! Masse varmt (vann?!) kom nettop ut mellom beina mine her jeg satt. Gikk nettopp vannet mitt? Må jeg føde et 28 uker prematurt barn? Hjelp, må ringe føden. Nei, kan ikke ringe føden, jeg har jo nettopp (les: i dag) vært inne og blitt både undersøkt og fått ultralyd av lille snuppa fordi jeg mistente morkakeløsning.  Og som dere sikkert forstår, hun hadde det aldeles topp, og jeg hadde overhodet ikke morkakeløsning.

Vel, her kommer noen private, delikate detaljer, så om du er sensitiv for kroppsvesker og slikt, vil jeg anbefale deg å slutte å lese akkurat her. Jeg går på badet for å lukte på det som nettopp fosset ut mellom beina mine. I trusa oppdager jeg en geleklump av ymse konsistens (etter all sannsynlighet slimproppen) , og det våte som hadde fosset ut gjennom både trusa og pysjbuksa mi, lukter ikke urin, slik at jeg på dette tidspunktet var helt bombesikker på at nå, nå må jeg føde og bli på sykehuset i mange måneder.ÅH NEI!  hva i alle dager skal jeg gjøre? Skal liksom Emma og Nathaniel sitte hjemme alene mens jeg er på sykehuset med ekstremt premature lillesøster? Da må jeg jo velge, da. Mellom henne og de. For en grusom ting!  Jeg forbanner meg selv et par sekunder for å ha gitt vekk alle bindene mine til søsteren min, siden man skal sette på seg bind i det man mistenker fostervannsavgang. “‘Får stappe litt papir i trusa, da” 

Vel, for å si det sånn. Jeg måtte jo spørre Kikki, venninnen min som skal være med meg på Sienna’s fødsel ( Les hennes nye blogg HER! ) Hun er utdannet sykepleier, og kan egentlig litt av hvert. Hun mente at om jeg drikker mye vann, så trenger ikke urin lukte som urin.

Så da får vi jo bare, enn så lenge(til jeg faktisk får bekreftet om det var fostervann eller urin), gratulere meg selv med å ha tisset på meg selv for aller første gang siden jeg var 4. Hipp hipp hurra!♥

” Hei, jeg heter Rannveig. I en alder av 22 år, mot slutten av mitt tredje og siste svangerskap, tisset jeg på meg selv(håper jeg.. faktisk!) ” Og med det kan vi trygt konstatere at ikke alle sider ved en graviditet er like søte og sjarmerende. Eh.. 

 

Har du noen gang tisset på deg selv? 

 

16 kommentarer
    1. Det skjedde også med meg da jeg var 33 uker på vei, det var etter omfattende undersøkelser på sykehuset IKKE vannavgang, hahah…

    2. Hei Rannveig Send meg en venneforespørsel på bloggen
      Så fint bilde av deg
      du er en pen jente
      så fint antrekk du har på deg
      det kledde du da
      hvor lenge har du blogget?
      så fin blogg du har
      Ta en titt på bloggen min da
      ha en fin dag

    3. Du er veldig fin!! Du kler virkelig å være gravid!!! Graviditeten er den fineste tingen som kan skje med en kvinne!!!!! Ønsker deg masse lykke til!!!! Men du må være virkelig sterk for å være alene gravid for 3 gang!!!!!

    4. Haha!! Æ gjorde nesten d samme, sto opp sint og sur på mannen i uke 38… Jeg skjenner jeg er tisse trengt med klare ikke å holde igjen.. Men i d vannet går så mister jeg litt tankegang å tisser meg ut samtidig xD haha!

    5. Men å sjekke om det er fostervann eller ikke er veldig enkelt og går kjapt på sykehuset. Om vannet har gått så er det raskt å få en infeksjon som kan være livstruende for barnet imagen og det virker litt snodig det hele. Jeg ville heller sjekket en gang for mye enn en gang for lite :/

    6. Når slimproppen min gikk føltes det nesten likt som ved vannavgang.. Masse helt tynt og vannaktig flytende slim 😨

    7. Håper du sjekker dette altså, med tanke på infeksjon osv. Bedre å dra på sykehuset et gang for mye enn en gang for lite 🙂 Forhåpentligvis er det ikke vannet som har gått da, men man vet aldri.

    8. Hahah, skjedde med mæ å, bare at æ lå i senga og måtte stå opp midt på natta, vekke typen og si at æ hadde tissa på mæ og i senga.. flaut. . 🙂

    9. Arbeiderpartiet, SV, Venstre og Høyre sier nå like før valget 14. September 2015 konstant og bekreftende Nei til Sykehusutredning og Nei til Sykehus i Alta, Åpner døren vid gap åpen for Bompenger både Lokalt og på Fylkestinget.

    10. Er selv gravid med nr 2 og har opplevd dette uhellet noen ganger når jeg nyser…..veldig ubehagelig og pinlig ;p

    11. Arbeiderpartiet, SV, Venstre og Høyre sier nå like før valget 14. September 2015 konstant og bekreftende Nei til Sykehusutredning og Nei til Sykehus i Alta, Åpner døren vidt gap åpen for Bompenger både Lokalt og på Fylkestinget.

    12. Hahaha, skjedde senest i går! Jeg er gravid i uke 39 og har kraftig bekkenløsning, så når man ligger i senga og brått må på do, så er det ikke alltid så lett å holde seg…såååå….da gikk det litt galt, men ikke mer enn noen dråper heldigvis :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg