Fødsel

Da var det plutselig i gang! Ingen vei tilbake. Tankene svirrer, kroppen gjør seg klar, og jeg vet ikke helt om jeg skal være glad, eller livredd. Imorgen er det kun to uker til jeg regnes som “til termin”… altså med sannsynlighet for at jeg allerede da kan sitte med denne lille snuppalura i hendene mine. Og det skremmer meg egentlig mer enn det gleder meg!

Ikke fordi jeg ikke har lyst til å møte henne. Selvfølgelig klarer jeg omtrent ikke vente med å møte vakre lillesøster inni magen! Men, jeg har jo ikke engang tenkt på noen sykehusbag, til tross for at jeg er inne i uke 36 nå når klokka bikker tolv. Og i enda mindre grad har jeg planer om å faktisk pakke den i nærmeste framtid. Jeg har fortsatt en del småting som trenger å komme på plass før vi kan ha baby i heimen her (og en stor ting, BIL!) Jeg føler meg på en måte så lite klar. 

Tanken på at fødselen er nærstående, er faktisk utrolig skremmende. Jeg har to ganger tidligere erfart hvor smertefull en fødsel er, og det sitter forsåvidt enda friskt i minne. Min største frykt er at jeg skal føde alene. Altså, at jeg hverken får tak i søsteren min eller venninnen min. Tenk om fødselen starter på natta og de sover?! 

HJELP! Jeg ønsker virkelig ikke å føde alene. Og å ta med barnefar har jeg for lenge siden utelukket. Mamma er på andre siden av landet, og det er egentlig ikke så veldig mange andre jeg kunne tenkt meg til å ha tilstede under noe så privat som det en fødsel er. 

Mine to gullegode skatter, helt nyfødte ♥

TENK at de om få uker er stolt storebror og stolt storesøster

13 kommentarer
    1. Pleier aldri kommentere-men nå må jeg 🙂 Jeg beundrer deg ganske mye!!! Hva du får til og hva du klarer på egenhånd. Er selv mamma til to barn,akk like gamle som mine-deler alle oppgaver sammen med mannen min-og er likevel veldig sliten;) Så all ære til deg!!! Håper det faller en flott mini bil ned i fanget ditt;)

    2. Elsker de fem første setningene i de nylige innleggene dine, det er så tryhard på å tiltrekke lesere, men man blir skuffa når man trykker inn

    3. Vi kommer jo til å ha 3 jevn gamle unger:) og med tanke på at du nevnte bil anbefaler jeg Ford S-Max, en av få biler som har tre fulle bakseter, så å få 3 barneseter inn der er null stress + at du har 2 seter til baki som ligger nedenfor glovet til du trenger dem og uten dem har du stort bagasjerom med god plass til vogn og masse annet 🙂 jeg hadde ikke klart meg uten den bilen 😍 Tror den vant testen med mest praktiske familiebil nå nylig 👏🏽👏🏽

    4. Jeg fødte alene da mannen måtte passe de to andre barna. D gikk fint:) jormora er jo der og passer på og hjelper deg!

    5. Kunne du tenkt å flytte tilbake til Finnmark? 🙂 Lykke til med fødselen når den tid skulle komme:-)

    6. Har aldri kommentert på bloggen før, men ville bare uttrykke at du virker som en utrolig flink mor og som bare vil dine barn sitt beste. Du kommer til å klare dette kjempefint —det er jeg sikker på 🙂 Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg