Jeg melder meg ut av verden..

Har du noen gang følt det som om du var den eneste personen igjen i hele verden? At det bare var deg, dine tanker, og absolutt ingen som virkelig kunne skjønne hvordan du har det?  Vel… det er nøyaktig sånn jeg har det om dagen. Ting nådde nye høyder når jeg tidfigere i dag, i kassa på H&M, med en hel haug av mennesker som vitner, skjelte ut en butikkansatt etter noter – For så å å gråte ustanselig umiddelbart etterpå. Mitt aller stolteste øyeblikk her i livet, skjønner dere vel……

Akkurat nå skulle jeg bare ønske alt kunne fryse. At jeg hadde en mann som på magisk vis bare hentet og leverte ungene i barnehagen. Gjorde husarbeid. Hentet vann til meg. Lagde mat til meg. At jeg kunne gjøre som man gjør ved et treningssenter man ikke er fornøyd med – melde seg ut! Mitt største ønske akkurat nå er å slipppe smertene, slippe de voldsomme humør-berg-og-dalbanene. Mitt største ønske akkurat nå er å få min egen kropp tilbake. Kunne stå opp av senga uten å ramle igjen, fordi en baby klemmer på alt av nerver som finnes under brysthøyde. 

Ja, akkurat nå overskygger faktisk mitt ønske om å slippe konstante smerter, mitt ønske om å møte min lille vakre datter der inne. Høres sikkert ut som en grusom person som kan tenke noe slikt, men jeg sier bare…. prøv dere som alenetobarnsmor, og på overtid som gravid. Ja, prøv dere! Det er både fysisk, og ikke minst særdeles psykisk helt og holdent utmattende. Og jeg går litt mer på veggen for hver gang noen sier “hun kommer når hun kommer” Ja, ja… som om jeg ikke visste det, liksom?  

Jeg er så utrolig, ufattelig og ikke minst uholdbart lei. Lei, lei lei. Og nåde den personen som påpeker at ordet “lei” blir brukt mye av meg. Jeg har all rett i hele verden til å bruke ordet lei akkurat så mye det måtte passe meg. Faktiosk, så eier jeg det ordet! Det eneste jeg har lyst til å gjøre er å gå i pysj og spise sjokoladedonuts, for så å sove resterende av tiden. Som tobarnsmor er overnevnte av åpenbare og naturlige grunner ugjennomførbart. Bortsett fra det med pysjen,da, det gjør jeg faktisk. Så mye bryr jeg meg nå ,at pysj er det nye “it” plagget mitt, utenfor husets fire vegger likeså. Og vet dere hvor mye jeg bryr meg om hva andre tenker om det? Nada. Nå melder jeg meg snart ut av verden ,altså.

En feit hvalross’ bekjennelser.. Kanskje det blir tittelen på min første bok? 


I verdens herligste pysjbukse. 

 

Nå er det natta, imorgen er en stor dag. Da har jeg nemlig time på sykehuset, og mest sannsynlig blir vannet mitt tatt og fødselen kommer i gang av seg selv. Ønsk meg lykke til! ♥

Blogges

#gravid #graviditet #svangerskap #overtid #uke42 #blogg #mamma #mammablogg #gravidblogg #jul #desember #sykehus #ahus 

27 kommentarer
    1. Du er kjempe flink! Blir spennende, du har snart frøkna i armene dine! 😀 teit og si for dg kanskje , men du får prøve å nyte de siste timene med å ha ho I magen, for det er ikkje lenge igjen nå etter det du hae sagt☺ masse masse lykke til, snart er dere ein familie på fire☺ woooooooooooooooo! Mor sjølv, det blir deilig å få barnet I armene etter såå lang tid😀😀

    2. Har du ingen venninne/venn eller noen i familien som kan bo med deg disse dagene? Ingen i din situasjonen burde måtte gå med dette alene. Du blir jo helt utslitt til selve fødselen, du trenger den lille energien din til det nå.. <3

    3. Jeg føler virkelig med deg! Klarer ikke forestille meg situasjonen din. Er alene med èn liten som jeg gikk gravid alene med og, men klarer ikke skjønne hvordan du får til å gå gravid i tillegg til to til. Du er virkelig sterk Rannveig, og barna dine er heldige som har deg som mamma. Masse lykke til i morgen, og til møtet med din nye datter <3 For en fantastisk julegave!!

    4. Har aldri vært gravid så vet ikke hvordan det er. Kan ikke forestille meg hvordan du har det nå. Du er virkelig sterk! Heier på deg og krysser fingrene for at lillemor kommer veeeldig snart <3

    5. Fatter ikke at ikke fedrene til de to barna dine kan ha de nå! Høres jo ut som du virkelig kunne trenge hjelp . Ønsker deg lykke til med fødsel

    6. Du har min fulle medfølelse! Gikk selv 14 dager på overtid med min tredjemann og unner ingen å gjøre det samme. Man er liksom innstilt på at nr tre kommer så fort og greit, men det er dessverre ikke alltid slik. Det er virkelig noe dritt å gå over termin, og jeg kan ikke forestille meg hvor dritt det må være som alenemor til to! Sender deg mange gode tanker og lykkeønskninger i innspurten💕

    7. Fedrene til de eldste barna burde tatt i et tak og hatt de de siste dagene så du får hvilt deg! 🙁

    8. Jeg er helt enig i at mennene (i værtfall faren til Emma) kunne hjulpet deg nå, med tanke på at han er i nærheten og at du faktisk har hun hele tiden utenom et par dager!!
      Du bürde slippe å ha det så ille før en fødsel, du trenger all energien du kan få! 🙁
      Gleder meg til du får slippe det her <3
      Lykke til i morgen!

    9. Du er pokker meg tøff. Jeg er 32 men jeg ser opp til deg! Kul dame, fine barn – hva er det ikke å like?! Heier på deg 👄

    10. Jeg kan bare tenke meg hvordan du har det, har selv tre stk hvor sistemann er en uke i dag, og en mann som jobber på sjøen så har jeg hatt mine dager som “alenemamma” og ingen barnevakt som stiller opp. Min historie er prematurfødsel på første, nr 2 og 3 har vært faretruende å bli født fra uke 28, da blir de siste 12 ukene veeeeeldig lang når du går å venter på “når som helst”… Skal sies, begge de to siste ble satt i gang rundt termin…. Så i mine øyne har du din fulle rett til å være både irritabel og hormonell! Stå på!
      Satser på de tar vannet ditt i morgen, da går det ikke mange timene… Masse lykke til!!

    11. Det er jo større sannsynlighet for å gå gravid over tiden dersom man er førstegangsfødende, er over 35 år eller hvis barnet er en gutt. Siden de to første “kriteriene” åpenbart ikke stemmer med din situasjon, tipper jeg det gjemmer seg en liten gutt inne i magen din 😀 hoho blir spennende å se! Lykke til!!!

    12. jeg er 6 dager overtid nå, er også møkka lei..
      Tror slimproppen min gikk idag, så litt lys er det i tunellen likevel… hvis ikke jeg føder i helg, skal jeg på UL på mandag….
      Ønsker deg lykke til!

    13. Herremingud hvor mye du klager! Du skulle virkelig ha visst hvor kjip verden egentlig kunne være. Så hadde du kanskje satt pris på at du har muligheten til å gå gravid,ha to friske barn,tak over hodet,bil og mulighet til å leve av blogging. Noen gang tenkt at det finnes noen andre som har det verre enn deg? Vel,da må du faktisk stikke hodet ut av den rosa bobla di for å først se det. Herregud.

    14. Jeg forstår ikke at du klare å lese de stygge kommentarene som blir skrevet her. Får litt vondt inni meg. Du virke som ei veldig god mor å tar vare på alle 3👍🏻 å du har vokst en del. Jeg har følgt bloggen i lengre tid. Å jeg er stolt over deg selvom jeg ikke kjenne deg. Har 2 barn + bonusbarn. Å jeg vet at det kan vær slitsomt av å til. Men alikevel så klare du deg. Du er tøff. Å nå er 3 barne komt. Gratulere så mye😘 Hun er heldig som for deg som mamme❤️ Masse lykke til.☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg