Middagstips – Pølsegrateng

God dag kjære lesere!

Dagen i dag har gått som alle andre dager – i ett. Jeg har blandt annet blitt intervjuet av VG angående fenomenet favorittbarn, som jeg skrev et eget innlegg om for en tid tilbake. Akkurat nå sover Sienna lur i vogna si, så da tenkte jeg det var tid for et aldri så lite blogginnlegg. I dag står pølsegrateng på menyen. Dette er en supergod (og veldig enkel) oppskrift, og ungene elsker det! Jeg har delt oppskriften på bloggen før, og tenkte å gjøre det igjen.

Her er det straks henting av storebror og storesøster som står på agendaen. Ønsker dere en superfin torsdag videre!


Pølsegrateng med macaroni og grønnsaker:

1 pakke pølser
1 Pakke økologisk makaroni
1 Brokkoli
1 Paprika
3 Gulrøtter
1 dl Kremfløte
1 Egg

1 Pose revet ost

Fremgangsmåte:

 

Del pølsene i biter og kok opp makaronien. Paprikaen og gulrøtene kuttes i små biter, mens brokkolien deles i små buketter. Tøm alt i en ildfast form. Visp sammen 1 dl fløte, 1 egg, litt salt og pepper, og hell det over. Legg revet ost på toppen.
Sett det inn i stekeovnen ved 225 °C i ca. 20 min.

Velbekomme.

   
15 kommentarer
    1. kjære .
      Grønnsakene er sunne. Jeg lager tilsvarende til min familie, bortsett fra at jeg lager ostesaus da – hvitsaus med ost i. Og propper den med sopp, squash, paprika, løk, mais og bønner og pølse. 50/50 fullkortn pasta å vanlig pasta.
      Spiser du sånn utover det vanlige sunt?

    2. Ser ikke noe av oppskriften nesten 🙁
      Så kjempe godt ut!! Og det er sunt nok dette her! Regner med du bruker fullkornsmakaroni, og grønnsaker er sunt. Det er ikke en grandi liksom

    3. Folk kritiserer altså for alt!
      Ingen har vell noe med hva hun spiser til middag til vanlig! Hun var snill og delte en oppskrift… Slutt å legg dere inn i andres liv for dere er ikke perfekte selv! Man må ikke være perfekt selvom at man velger å skrive om liver sitt på en blogg.

    4. Ser oppskriften perfekt..Den skal jeg prøve for den så god ut..folk prøv å blokker annonsene på pcene deres så slipper dere reklame,det er selskap som legger de ut ikke rannveig….

    5. 1 pakke pølser
      1 Pakke økologisk makaroni
      1 Brokkoli
      1 Paprika
      3 Gulrøtter
      1 dl Kremfløte
      1 Egg
      1 Pose revet ost
      Fremgangsmåte:
      Del pølsene i biter og kok opp makaronien. Paprikaen og gulrøtene kuttes i små biter, mens brokkolien deles i små buketter. Tøm alt i en ildfast form. Visp sammen 1 dl fløte, 1 egg, litt salt og pepper, og hell det over. Legg revet ost på toppen.
      Sett det inn i stekeovnen ved 225 °C i ca. 20 min.

    6. Pølsegrateng er kjempe godt, og barna elsker det:) Er så godt å lese i kommentarfeltet ditt at ALLE andre spiser så mye sunnere enn deg. De har sikkert aldri spist noe annet enn grønnsaker, kan jeg tenke meg. Vi er en familie på fire, og vi spiser sunt, men altså vi har vel lov til å skeie ut og kose oss noen ganger vi også? Ro ned dette hysteriet rundt mat! Variert kosthold, det er det som er viktig, og så må en få lov til å kose seg inn i mellom! Kos dere, Rannveig:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg