En syk, syk verden

Okei.. Jeg er faktisk helt i sjokk etter å ha lest kommentarene i mitt forrige innlegg. Altså, drøssevis med kommentarer om hvor fæl jeg er som lar datteren min sitte forovervendt i bilstolen sin. Uten å egentlig VITE om det faktisk er tilfelle. For la oss bare være helt ærlige nå – på det bildet jeg la ut av henne kan man hverken si om hun sitter forovervendt eller bakovervendt. Og IKKE er det noen andres business heller, hvilken vei min datter sitter i min bil.

Men nå er det nå slik, at Emma sitter BAKOVERVENDT. Hun har en Cybex Sirona bilstol, som kun er mulig å ha bakovervendt. Framme har jeg slått slått av airbagen, slik at Nathaniel kan sitte der. Og vet dere hva? De lever fortsatt. Jeg vet, sjokkerende, men sant! Så nå synes jeg mammapolitiet kan ta seg en liten titt på seg selv og sine egne mangler og feil før man buser ut, attpåtil i blinde, om hvor forferdelig og feil andre gjør ting. Over og ut om dette temaet.

Vi hadde en strålende dag på Hunderfossen i går. Ungene koste seg så mye, og mor fikk ta Berg-og-dalbane for aller første gang (jeg er så pyse på sånt…) Det ble både bading, popcorn, sukkerspinn, karuseller og middagen ble inntatt på restaurant i Lillehammer. Så dro vi på Trollnatt (like stor suksess som i fjor). Det ble med andre ord rimelig sent, og er noe sliten i dag. Men, alt i alt, en fantastisk og minnerik dag for de små, lillefrøkna inkludert!

54 kommentarer
    1. Folk er syke i hodet rannveig. Må bare overse dem. De er totalt gale! Sier seg selv at når du sitter i midten bak og tar bilder av jentene så blir de tatt i to ulike vinkler. Folk er totalt skada i hodet sitt. Og hadde Emma måtte sitte fremovervendt så hadde det jo vært en grunn til det. Feks bilsyke. Min datter måtte snus da hun var 3 pga ekstrem bilkvalme. Sånn er det. Folk er hysteriske. Det viktigste er at man da ivaretar sikkerheten osv. Vi kjøpte det beste setet som er å oppdrive for å sitte fremovervendt fra 3 år.

    2. Skulle ikke forundre meg om mange av dem som skriver knapt har fått ett barn selv heller. Jeg så mange av kommentarene og ble like oppgitt som deg, snakk om og blande seg inn ting man ikke har noe med. Hadde barna ikke vært sikkert I bilen så skulle man kanskje skjønt det. Håper dere har ennå en flott dag I parken.

    3. Folk et så totalt blottet for faktakunnskap! ! Det fins Ingen lovhjemmel som pålegger at barnet SKAL sitte bakovervendt! Det er ingen som straffeforfølges om barnet sitter i kjøreretningen. Dette er en norm. En anbefaling fra trygg trafikk om at barnet sitter mot kjøreretningen. Men om man følger en anbefaling eller ikke er opp til enhver. Ser ut til at rannveig følger dette. Det er bra. For vår del måtte vi snu barnet i kjøreretning ved fylte 1 år,pga bilsyke

    4. Mammapolitiet kan drit å dra, eg måtte snu mi største når ho va 16 mnd, e veldig klar over farene å har cybex pallas med pute forran i stedet for 5-punkts for å gjør det tryggest mulig. Men FYFAEN så folk skal bland seg, må man snu dem så må man det! Å må man ikke det så e det selvfølgelg det beste, men man jær det som e best for ungen uansett ka d skulle vær.

    5. Helt enig med deg Rannveig,folk kan passe på seg selv og sine ting i stedenfor og bry seg med alt andre gjør.:) Er enig med flere her inne, tror det er en del uten barn og unge jenter/gutter som kommenterer her inne.Ha en flott dag og kos deg masse med dine skjønne barn 🙂

    6. Cybex sirona er både frem og bakovervendt ja. Dustete forklaring! Og,hvor er badebleia til Sienna??? Litt nasty å la en 6 mnd gammel baby bade uten bleie!!

    7. anonym 1843.hvis du hadde brukt øyan like mye på bildene av sienna som du er til å kommentere møkk her inne,hadde du sett at hun hadde bleie på seg..

    8. Fia: hvor er den bleia? Det du ser med dine skakksynte øyne er stoffet på innsiden av badedrakten som stikker ut. Hvordan jeg vet det? Jo,min 8 måneder gamle datter har samme badedrakt. Dessuten er badebleien såpass fyldig at man får en tydelig bleierompe i den,noe Sienna absolutt ikke har.

    9. Anonym 24.07.2016: Cybex Sirona kan, som du sier, brukes begge veger. MEN skal man ha det forovervendt så følger det med ei pute som man bruker foran abrnet, som på Pallasen. Om Sieanna ha badebeile eller ikke veit ikke jeg, men egner med at Rannveig har kontroll. Videre håper jeg at datteren din ikke blir påvirket av deg når det kommer til hvordan man skal oppføre seg på nett. Dette fordi jeg opplever deg som ufin/ frekk/ stygg i måten du formidler det du mener eller lurer på i dine kommentarer.

    10. anonym mine øya er perfekt.men stakkars datteren din som skal vokse opp med en mamma som må sitte på nett og mobbe andre for å føle seg bedre…syns synd i ho..Noen mere kommentarer får du ikke fra meg…Til Rannveig ha en flott kveld..:)

    11. Fia: Anonym skreiv ikke det for å være frekk eller dust! Det er faktisk påbudt å ha på badetruse/ bleie. Ja det er ekkelt at dem ikke bruker det! Vet du hvorfor jeg vet dette, FIA! Forde hele familien min driver med baby og småbarnsvømming! Så hold kjeft om du ikke vet bedre!
      Men jeg er enig med anonym.! Ekkelt! Men vi vet jo at Rannveig driter jo i alt, for verden er jo skapt for henne… og i hennes verden er det jo aldri noe feil, hu er jo “perfekt”…

    12. Synes du er flink å sikre barn i bil. MEN at du ikke bruker armringer på barna dine noen gang, du som har en liten en å passe på hele tiden… Blir stressa bare av å se på bildene dine.. Eller at dere ikke dusjer før dere går i offentlig basseng, det synes jeg er betenkelig..

    13. Blir helt satt ut av hvor ufine såkalt voksne folk kan være. Hva gjør deg/dere til noen bedre foreldre enn Rannveig?
      Rannveig, jeg håper virkelig du klarer å ignorere dissa nettrolla. Du har tre barn som du tar deg av helt alene. Fy fasan for en fantastisk jobb du gjør. All respekt til deg. Ønsker dere en herlig sommer videre:)

    14. REALIST jeg holder ikke kjeft for noen som tror de kan styre andre..Ta deg en kald dusj for å kjøle deg ned for det tror jeg du trenger.Jeg mener bare at det så ut som om at sienna hadde ei bade bleie på og de er ulike i form.Men det burde jo du vite som driver med svømming eller hva…Nå får du ikke mere svar fra meg du heller.Er enig med folk her inne disse nettrollene styrer skikkelig som om de vet alt….

    15. Fia: du kan tydeligvis ikke lese! jeg driver ikke med småbarn/babysvømming! Du snakker om å styre andre, du heiv deg jo over anonym i starten å den siste beskjeden din! Snakk om å ha 2 personligheter 😂 du skreiv at hu hadde på seg bleie, så jo du påstod at henne hadde på bleie! Og igjen så påstår du noe, at jeg prøver å styre andre… noe som er, jævelig feil!

    16. Hvor gamle er dere egentlig? Diskuterer dere virkelig på om en baby har på seg badebleie eller ei? Flaut

    17. Realist.jeg har ikke 2 personligheter 🙂 og jeg kan lese.Men jeg måtte se bedre på bildene etter jeg hadde svart anonym og det var på en feil måte ser jeg nå,beklager anonym.Jeg skal se bedre neste gang før jeg svarer…. Håper det var svar nok….

    18. Så koselige bilder.
      Vi skal også til hunderfossen om en ukes tid.
      Har du noen tips til hva man bør ha med seg når man har barn med i en sånn park?
      Type sko , klær osv?
      Jeg har en på snart 3 år. 🙂

    19. Rannveig ta litt hensyn til andre å putt på ei badebleie på ungen din. Det er faktisk, utrulig nokk, andre som også skal bade der -_-

    20. Hei Rannveig, nå har jeg lest bloggen din over en tid, å jeg må si du har virkeli vokst med oppgavene du har fått:) Jeg leser aldri i kommentarfeltet, er jo ikke til meg noen skriver;) Men når du påpeker disse nettrollene så har de hendt jeg har lest for å forstå hva du mener. Å jeg må bare få si min mening (slik som gud vet hvor mange andre som gjør) steng kommentarfeltet. Ikke fordi du ikke er sterk nokk eller at du ikke hever det over deg, men en person skal ikke måtte lese så mye negativitet! Flere er jo direkte usaklige! Jeg er veldig troende på omgi deg med positivitet å tenk positivitet så er det det de blir mer av!:D Jeg er selv Mamma til 3, nermer meg 30 årene å vil si jeg er trygg på meg selv, slik som du beskriver deg. Har selv ikke alltid hatt det enkelt da hu eldste er med en annen b.f. Men alikevel jeg tar meg selv flere ganger i å bli oppgitt på dine vegne altså.
      Leser også noen andre blogger, der de har stengt kommentar feltet, skjønner at en mister en del positiv kommunikasjon også, men når det virker som det er så mange som er ute etter å “ta deg” bare for å ta deg så kanskje det hadde vert best. Har selv ikke FB, men noen beskriver jo at de kommuniserer med leserene via fanpage’s osv. Kan vertfall ikke gjemme seg bak falske navn eller anonymitet da.
      Ellers kan jeg si jeg synes du gjør en flott jobb, alle gjør det beste vi kan på hver vår måte!:D

    21. Syns ikke det er feil å si at skal ha på badebleie der, det er faktisk påbudt og de selges i en bod ved siden av. Er der og bader ofte så fint om folk har på badebleie på ungen sin 🙂

    22. Huff, håper virkelig verden endrer seg i en bedre retning, småbarnsmødre som sitter på hullet å kommenterer andres måte å gjøre tig på, stort sett i negativ retning..hvorfor?! Sånn helt seriøst, hvorfor? Hva gir det dere? Selvtillitt? Mening med livet? God start på dagen? Bedre samvittighet? Nei kom dere opp og ut, treff mennesker, få frisk luft og mosjon, bruk tiden på positive aktiviteter så dere ikke blir så uheldig opptatt av andres måte å gjøre tingene på..hvor er de hyggelige barselgruppene for support, råd og veiledning?Synd at så mange enda bidrar og opprettholder mobbing, barna våre lærer jo det vi voksne gjør og hvordan vi handler…prøv å lev litt bedre da vel, uheldig og trasig lesning…

    23. Eneste grunnen til at jeg påpekte bdebleie er fordi det er sinnsykt nasty å la være. Det er et offentlig bassebg. Hva skjer om alle dropper badebleie på babyen sin? Vil Rannveig svømme rundt i andres urin og avføring er det ok for meg,men jeg og mine barn ønsker ikke det.

    24. Folk får ta ansvar for egne handlinger . Jeg har vært borti flere tilfeller hvor unger har bæsjet i bassenget og det endte med stenging . Da må bassenget renses og skifte vann.
      Selv har jeg to unger som er ferdig med bleier , men jeg pleide alltid vente med å la de bade inntil de hadde gjort sitt . Jeg syntes det var stress med tanke på at de skulle gjøre fra seg i bassenget, og jeg brukte alltid badebleie.
      Folk er forskjellig og har ulike holdninger til ting, sånn er det .
      Jeg regner med at hun har god kontroll på situasjonen.
      Koselige bilder og sikkert moro for barna i hunderfossen.

    25. Fint å se at du er ikke den skjelet du var for 1 uke siden..ser sunn og frisk nå:):)men hva med å tenke litt på andre og være litt bedre med hygiene???hadde sønnen min på 11 sett noen bleieløse babyer der så hadde han nekta å bade der!!!

    26. FYI; om Sienna ikke har badebleie på seg, så gjør ikke det noe. Vet ikke med dere andre, men jeg klarer å se på mine barn når de må bæsje – noe som forøvrig er veldig sjeldent barn gjør når de bader i bassenget.
      Og tiss, det kommer gjennom badebleien uansett!

    27. Lord ASS: da bør du bytte bleiemerke,evt bytte oftere,eller kjøpe en mindre størrelse,for poenget med badebleie er jo nettopp at urin ikke skal lekke ut! Holy shit,så mange ignorante mennesker det finnes her inne! *panneklask*

    28. Anonym: Ut ifra måten du formulerer deg på så virker du veldig umoden. Er dette virkelig noe å henge seg opp i? Om babyen hadde hatt på seg bleie så tror jeg ikke det hadde utgjort noe forskjell på urin i vannet. Er ganske sikker på at de større barna tisser i vannet. Det er jo tydelig at Sienna ikke gjorde bommelom. Så ingen skade skjedd. Hverken for deg eller noen andre.

    29. Jeg er enig i at man burde bruke badebleie, men det er faktisk enkelte badeanlegg (nå mener jeg ikke hunderfossen) hvor man heller skal ha på frotebadebukse og ikke badebleie. I den nye svømmehallen der vi bor er det slik. Så på babysvømming så måtte babyene ha på det. Bare greit å vite for de av dere som roper høyt og tror dere er altvitende:)

    30. Kjemp flotte bilder , ser ut som om dere hadde en knall fin dag i parken!:)
      Og angående diskusjoner om bilsete og bleier , det er bare helt sykt. Du sikrer barna dine på bra måte , de sitter alle i lovlige og godkjente seter .. Noe annet har ikke andre noe med.
      Og om du har baby litt uten bleie i bassenget , javel .. Ikke akkurat verdens undergang .. Det må da virkelig være andre ting folk kan legge seg borti en hvilke bilsete og hvilke bleier ett barn bruker / ikke bruker! Det er jo virkelig I lands problemer. Og de som rakker slik ned på andre og er så negative mot andre har det desverre sjeldent godt med seg selv !!
      Stå på , ikke la noen rakke ned på deg .. Du ser ut til og gjøre en super jobb med barna!👏😊

    31. Veldig koselige bilder! Det er dumt at folk skal kommentere så mange stygge og skikkelig barnslige ting, men dessverre er det veldig mange der ute med lavere intelligens enn hva som burde vært tillatt… Du har en fin blogg og det ser ut til at du tar deg godt av barna dine og du er veldig glad i dem, så da trenger du ikke bry deg om hva andre mener.

    32. Beundrer E som klarer å gå rundt med alt for store sko. Ser ikke mye godt ut når tærne er på oversiden av der de bør vær.

    33. Stakkars mennesker, håper dere føler dere bedre av å rakke ned på andre mennesker. Badebleier holder vel egentlig bare på avføringen og ikke urin. Og just for your info, så er jeg ganske sikker på at det finnes både voksne og eldre barn som får lyst til å kvitte seg med en skvett i poolen istedet for å ta turen på toalettet. Kos dere og nyt sommeren! Rannveig, du skal være stolt av deg selv og de tre barna dine.

    34. Ser ut som om dere har hatt en kjempefin dag!
      Ang badebleie kommentarene (sorry jeg klarte ikke å la være): badebleier er “falsk” trygghet. De holder ikke på tiss. Og den badedrakten som er stram ved lårene vil fungere på samme måte som frotte-babybadebukse som de aller fleste svømmehaller anbefaler, den vil holde bæsj inne (man oppdager det og skifter raskt) Badedrakten er ok. Og de aller færreste barn bæsjer i vann, det er visstnok unaturlig. Jeg har barn (flertall), gått i flere år på baby/barnesvømming og vært i flere badeanlegg.

    35. Gitte: fy faen gitte, du er det mest jævlige menneske noensinne! Tenke seg til å skrive slikt om et lite forsvarsløst barn!! Det er ingenting galt med emma, den eneste som det er noe galt med her er deg! Du har jo tydeligvis blitt mista i bakken, blitt forlatt som liten, ikke opplevd å føle deg elsket og sitter nok hjemme i kjellerleiligheten din med ostepopen foran deg. Du er et grusomt og forferdelig menneske, og det er et spesielt sted for slike som deg. Oppsøk hjelp før du ødelegger andre mennesker rundt deg.

    36. 01:22 Mener du det du skrev? Det er deg det er noe feil med!! Vurdert å sjekke deg, kanskje de tragiske foreldrene dine mistet deg i bakken? Ettersom de begikk massiv omsorgssvikt, idiot.

    37. Gitte: tenke seg til å sitte og mobbe et lite barn på nett. Det sier MYE om deg dessverre. Jeg synes synd på slike som deg. Du trenger hjelp. Ingen normale mennesker hetser små barn på nett. Håper du skammer deg og ser hvor galt dette er. Men slike som deg eier ikke hjernekapasitet og har derfor ikke greie på hva empati og medfølelse er. Du er rett og slett et grusomt menneske.

    38. Til Gitte som har skrevet forrige kommentar: fy, det er noe av det styggeste jeg har sett noen skrive på denne bloggen. Du må ha det riktig vondt som har behov for å skrive det du gjør. Jeg håper virkelig du er en umoden jentunge, for tanken på at du kan være en voksen person som kanskje er mor, er horribel. For du er åpenbart et vondt menneske som bare er ute etter å såre og skade. Jeg håper Ranveig finner ut hvem du er og anmelder deg!

    39. Wow! Her var det mange BÆSUNGER!
      Dere er så jævlig patetiske der dere sitter bak skjermen og tror den usle meninga deres har noe å si?
      Feige, gneldrete kjerringer som ska synse ut i hue og ræva. Dere kan umulig ha det noe godt med dere selv!
      Rannveig, stå på videre du fantastiske vakre menneske. Du tar så godt vare på barna dine og de ser lykkelige ut ♡ ikke la hespetrær stille spørsmål ved hva du gjør, du vet best hva som er bra for DINE barn ♡

    40. Gitte: har du ikke noe annet og komme med så hold kjeft! Du burde ta deg en overdose på heroin for sånne folk som deg er ikke skapt for denne verden! Emma har på ingen måte noen form for handicap! Men du Gitte har tydlig komplekser med deg selv, siden du må snakke dritt om et lite barn. Kanskje du har et handicap, du burde ihvertfall undersøke huet ditt, det funker ikke!

    41. Til deg som kommenterte at man skal dusje før man hopper i bassenget,hvor i all verden får du det fra at dem ikke dusja først?! Pga at R ikke er våt i håret?!*panneklask* Asså,ho har håret i strikk?! Jeg bløter heller ikke håret før jeg bader,med mindre jeg skal ligge å vake under vann,noe som ikke er aktuellt når man har 4 unger! Håper dere hadde en flott dag Rannveig:) Søte unger du har <3

    42. Omg! At folk kan være så frekke mot en person som bare koser seg ute med barna sine…! Badebleia tar bare i mot bæsjen og tisse renner igjennom bleia og vet dere hvor mange voksne folk so tisser i vannet?
      Så vist dere er så redderkopper før urin så bør dere ikke la barna fære på folkebad, holde på med svømming før i et basseng der det e konkurranse så tisser det så utrolig mye og når det kommer til større konkurranser så tisser de fleste på kanten før den hopper i bassenget! Hilsen en so har drevet med svømming i 16 år 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg