Jeg er dypt skuffet..

Fortjener jeg virkelig det her, har jeg tenkt så mange ganger i dag. Og funnet ut at nei, visst faen gjør jegi kke det! I hele ettermiddag og kveld har jeg kjent på en enorm skuffelse. Rett og slett skuffet over menneskeheten, og menneskers holdninger. Skuffelse over hvordan det i det hele tatt er mulig å gi så totalt faen i andres liv, i andres tid, og planer.

Jeg har lenge planlagt å dra på innflytningsfesten til en av mine beste venninner, ettersom slikt må planlegges nøye i mitt liv, hvor “barnefri” omtrent er et ikke-eksisterende ord, for å ha en sjanse til å delta på ting. Skaffet barnevakt til de to største barna, og skaffet barnevakt til minstefrøkna.Trodde jeg, i alle fall.  I morrest ble de to største hentet, slik at jeg skulle få meg en (ekstremt velfortjent) tur ut av huset. Men noe barnevakt til minstefrøken ble det likevel ikke, uten noen form for beskjed om dette før jeg selv spurte når vi kunne komme, fire timer før jeg skulle være på denne festen. Så da var det bare å glemme alle planer om å ha en velfortjent kveld ute, og belage seg på å være hjemme i stedet. For all del, det er superkoselig å være med SIenna, jeg elsker jo henne av hele mitt hjerte og enda litt til! Men når man har gledet seg til noe så lenge, og sjelden ser noe annet enn husets fire vegger uten barna, så føles det som en så stor skuffelse. Spesielt stor er skuffelsen over noen du trodde du kunne stole på. At noen du trodde ville stille opp, gir så totalt faen. Det er både provoserende, sårende og man føler seg helt maktesløs, på en og samme tid. 

Jeg vet ikke helt med dere, men for meg er ikke det vennskap. Vennskap er når noen prøver å finne løsninger, i stedet for å gi deg en kald skulder. Vennskap er å faktisk prøve, i stedet for å bare gi totalt faen. Det er greit at man av og til ikke kan, sånn er bare livet.  Men når mennesker du legger din tillit til, og tidligere har valgt å tilgi, konstant må finne unnskylninger for å ikke kunne , er ikke dette mennesker jeg hverken ønsker, eller fortjener å ha i livet mitt, eller livet til min kjære,vakre, gullegode, snille datter.. Punktum finale. 

Jeg skriver innlegget så anonymt som mulig, ettersom jeg overhodet ikke er ute etter å henge noen ut. Jeg må bare få ut dette en eller annen plass, da det virkelig plager meg. Ikke selve faktumet om at barnevakten baila, men det faktumet om at det ikke er første gang dette mennesket skuffer meg dypt. Det føles som et direkte svik, rett og slett. Ingen andre ord kan forklare det jeg føler nå, bedre.

Blogges! 

 

 

25 kommentarer
    1. Forstår skuffelsen veldig godt.
      Du skulle gjerne tatt det med venninna di personlig, fremfor og blogge til henne (og resten av Norge). Men regner med du har kjørt henne litt 😉 og at du bare ville ha våre synspunkt.
      Til venninna: det var ikke greit. Vil du fortelle hva unnskjyldningen din var? Ble du akutt syk? Ville på fest selv?

    2. Slike mennesker trenger du ikke i livet ditt, du har min fulle støtte og forståelse. Det er dessverre en del av livet, etter år med erfaring.. Eneste som duger her er “ut av ditt liv”, ingen som trenger “liksomvenner når det gjelder som mest”.
      Skikkelig dårlig gjort, du har det bedre uten, håper du fikk en fin kveld likevel, sammen med din kjære datter.

    3. utrolig dårlig gjort av venninnen din. hun kunne i det minste gitt beskjed, sånn at du kunne fått ordnet med en annen barnevakt. sånne venner trenger man ikke i livet sitt

    4. Når hun har brutt avtaler tidligere, burde du vært forberedt på at det kunne skje igjen. Men man vil jo så gjerne stole på folk, derfor tilgir man og gir de nye sjanser. Men når det gjentar seg, er det ikke et vennskap å ta vare på. Er det ikke noen tenåringsjenter eller noen andre som bor i nærheten av deg som kunne vært fast barnevakt? Var det ikke mulig for de som passet de to største passe Sieanna også denne kvelden?

    5. Forstår godt at du er skuffet. Du burde verfall fått beskjed før, slik at du kunne prøvd å finne noen andre til å passe henne. Håper en ny anledning byr seg snart 🙂 og husk: venner du ikke kan stole på og som ikke unner deg ting, er ikke verdt å ta vare på 🙂

    6. Tenkte jeg på også 13:31
      Jeg hadde aldri latt dette km mennesket passe barnet mitt ..godt at det skjedde

    7. Skjønner det var kjedelig, men hva hjelper det å skrive slikt på bloggen? Ta det med den det gjelder, ikke alle andre….

    8. Kommenterer aldri på bloggen din altså. Men dette hørtes veldig ut som Sophie Elise. Var det henne??

    9. Din idiot 19.53.. selvfølgelig vil ikke S E passe Sienna!! Hun var jo dj i Ålesund. Stå på Rannveig 🙂 Du virker som en kjempebra mor <3

    10. Det var godt å høre, var flere som sa det. Hadde aldri latt det skje jeg heller. Er mor til 4 stk og har så godt som aldri barnevakt. Synd med kvelden din R, hater sånne venner

    11. Hvorfor tror noen det er Sophie Elise det er snakk om? Tror ikke de kjenner hverandre, eller er veninner. Rare spekulasjoner altså…

    12. Skjønner deg veldig godt. Av og til må man bare innse at noen forandrer seg med tiden, og er ikke den personen de engang var.. Da er det ekstra skuffende når man i utgangspunktet har hatt et godt forhold. Det er nok helt rett at du bør omringe deg av de som faktisk er der og som er trofast.

    13. Men i all verden,mye “småjenter”her.,
      Tror nok ikke dette er vennibde gitt,er nok ei som står Sienna
      Kjødligere enn som så!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg