XPLORA – Gjør hverdagen enklere!

Annnonse

Hei dere I dag skal jeg endelig fortelle dere litt om disse fantastiske klokkene barna fikk forrige fredag. Vi har allerede rukket å bruke de i snart en uke nå, og jeg er fortsatt temmelig nyforelsket i denne klokka, som gjør livet så mye enklere – og hverdagen til en lek for de små(og store)! 

Det startet forrige fredag, en helt vanlig fredags ettermiddag. Jeg hadde på forhånd gitt beskjed til barna om at de kom til å få en skikkelig fin overraskelse etter barnehage og skoletid. Da vi kom hjem, lå de på bordet. To stykker, pent innpakket, med navnelapper på. Jeg er veldig glad i å skrive lapper! Jubelen var STOR da de åpnet pakkene og fant ut hva som lå inni – hver sin XPLORA! Nathaniel har ønsket seg denne lenge, så dette var en drøm som gikk i oppfyllelse for han.

Med touchscreen er denne smartklokken ekstremt brukervennlig for de små, i og med det bare er å sveipe i vei på den!

 

Her ringer Nath pappaen sin etter trening, for å stolt fortelle at han har vært på fotballtreningen. XPLORAen lar han få holde på litt mer selv, og gir han en mye større frihet til å holde kontakten med f.eks pappaen sin i Alta, også bare for å dele små, hverdagslige gleder som man ellers ikke ville brukt tid på å ringe noen for å fortelle. 

 

Oppsett av klokken: 

Jeg hadde allerede satt opp klokkene da jeg ga de til barna. Simkortet er allerede satt inn da man mottar klokken, så oppsett går veldig raskt. Det man gjør er rett og slett å laste ned XPLORA appen, som kan lastes ned i App store for IOS, og Play Butikk for Android. Etter å ha lastet ned appen, skal du først verifisere ditt eget telefonnummer til appen, og deretter verifisere klokken og koble den opp mot din telefon og appen. Jeg innser at det høres litt komplisert ut, men dette gjorde jeg på fem minutter. Og jeg er ikke spesielt begavet med tekniske ferdigheter, for å si det slik

 

 

Hvordan bruke XPLORA?

Når du har fått klokken/klokkene verifisert, begynner den virkelige moroa! Det er nemlig slik at du styrer alt som har med klokken å gjøre, fra din egen telefon, på appen du nettopp lastet ned. Om du har flere barn med hver sin klokke, har hvert barn hver sin profil inne på appen, og disse profilene bytter man mellom med et enkelt tastetrykk. 

 

Det som også er så fantastisk med denne klokken, er at du til enhver tid kan se hvor barnet ditt befinner seg. Du kan sette opp egne trygge soner for barna, og velge selv hvor stor radius disse sonene skal ha, samt hvor disse geografiske sonene skal være. Om barnet beveger seg utenfor sonene, får du med en gang varsel på smarttelefonen din. Dette er rett og slett en klokke som både forebygger, og forenkler, alle mulige situasjoner som kan oppstå med aktive barn som er på besøk, ute å leker i nabolaget, eller på eventuelle fritidsaktiviteter.

 

Som jeg nevnte, så styrer du som foresatt alt på klokken via appen din. Det innebærer også kontakter, avtaler, trygge soner, og andre innstillinger. Du kan lagre opptil 12 kontakter på barnets XPLORA, og barnet kan kun ringe de kontakter du har satt opp. Klokken kommer også med innstilling slik at det også kun er de kontakter du har lagret, som kan ringe barnets telefonnummer. Denne innstillingen er også mulig å slå av om man ønsker det. 

 

I kontakter-innstillingene kan man også legge til bilder for kontaktene – slik at barnet kan vite hvem det skal ringe til om det ikke har lært seg å lese enda. Avtalefunksjonen er også genial. Jeg har lagt inn på barnas kalender at klokken skal ringe kl 07:00 alle hverdager. Klokken fungerer ikke bare som en telefon, eller en GPS, men faktisk også som en ringeklokke om man ønsker det.

 

Omtrent hele fredagen gikk som dere kanskje kan forestille dere – til utforsking av denne geniale klokken. Og dere skulle sett anropslisten min. Den besto stort sett i anrop fra Emma og Nathaniel. 

Etter å ha brukt klokken noen dager, går det faktisk opp for meg at barna får en unik mulighet til å holde kontakt med øvrig familie. Via å ha sin egen smartklokke som de kan ringe med, får du ha din egen telefon i fred mens du slipper å tenke på at noe skal bli knust, noe man jo gjerne er redd for om man låner ut telefonen til barnet. XPLORA kommer med fri bruk i både Norge og utlandet, slik at jeg ikke betaler noe ekstra for all tulleringingen nå i starten. Haha! I og med at det er fri bruk også i utlandet, så passer denne klokken perfekt på ferie, som en ekstra sikkerhet, i disse usikre tider. 

Jeg tipper det er flere som ønsker seg en slik til sitt barn? Jeg har faktisk vært så heldig at jeg skal få gi bort en gratis XPLORA til en av mine følgere. Hurra! Det dere trenger å gjøre for å delta er: 

  1. Gå inn på XPLORA.no 
  2. Finn ut hvilke tre fargekombinasjoner XPLORA kommer i
  3. Skriv svaret i kommentarfeltet her, sammen med relevant kontaktinfo slik at du kan kontaktes dersom du skulle være så heldig å vinne denne geniale, fantastiske klokken til ditt barn! 

PS! Vinner trekkes neste tirsdag! Del gjerne innlegget med venner, familie og bekjente! 

182 kommentarer
    1. Fargene som klokka finnes i er grønn reim/blå ring rundt klokka, blå reim og orange ring rundt klokka, den siste fargekombinasjonen er rosa reim og hvit kant rundt 😊 det er mitt barnebarn på 6 år som ønsker seg en slik. Hun elsker rosa 😍

    2. De finnes i fargene:
      Blå og oransje
      Rosa og hvit
      Grønn og blå
      Hadde vært super stas og vinne denne😍 Ikke til min egen sønn da han bare er 5 mnd, men til Bonussønn som nettopp har begynt i 1 klasse💙

    3. Klokken finnes i blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Ønsker meg veldig en slik en til 5-åringen vår 🙂

    4. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå! 🙂
      Jeg ønsker meg en sånn til datteren min! 👌🏻

    5. Klokken finnes i blå/Orange , rosa/hvit og grønn/blå 😊 7 åringen hage blitt superhappy for denne

    6. Den finnes i Blå/orange, Hvit/rosa og Lyseblå/grønn 😀
      Datteren min ønsker seg en slik i Hvit/rosa 😊

    7. Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 🤗 Ønsker meg en til dagteren min som blir 4år den 14/10😊

    8. Klokken finnes i blå/orange, Rosa/hvit, grønn/blå🙌🏼 Sønnen min ønsker seg såå en slik klokke😊

    9. Blå/orange
      Rosa/hvit
      Grønn/blå
      Ønsker meg en sånn til datteren min som fylte 4 år nå i september! 🙂

    10. Blå-oransje, rosa-hvit og grønn-blå.
      Hadde passet ypperlig til frøkna. Er alltid hønemor når hun er ute i nabolaget og når jeg ikke til en enhver til vet hvor hun er. Hadde vært super og veldig hjelpsom. Skulle hatt en slik for lenge siden, men økonomien har ikke strukket til..

    11. Xplora kommer i fargene:
      Blå og oransje
      Rosa og hvit
      Grønn og blå
      Ønsker å vinne en slik til sønnen min på 5 år 🙂

    12. Klokken er i tre forskjellige farger:
      Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Ønsker meg en sånn til gutten min:-)

    13. Blå og orange.
      Rosa og hvit.
      Grønn og blå er fargen man kan få klokka i😊
      Hadde passa supert til eldste her som rett som det er er ute uten mobilen sin,ikke har strøm på telefon slik at jg som mor sitter nervøst hjemme og lurer på hvor 8 åringen min er :/

    14. Åå 🙂
      Klokken finnes i 3 forskjellige farger
      Blå og oransj, rosa og hvit, grønn og blå!
      Har en sønn som virkelig ønsker seg en sånn 🙂 Hadde vært veldig gøy om jeg vant! 🙂
      [email protected]

    15. Denne tøffe klokken finnes i tre forskjellige fargekombinasjoner: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå. 💙

    16. Finnes i blå & orange, rosa & hvit og grønn & blå. Jeg ønsker en sånn til datteren som går sisteåret i barnehagen og skal bli storesøster i februar. da har jeg mulighet til å slippe hun ut døra i blokka mens jeg får gjort det siste som eventuelt trengs med lillebror. I tillegg til at hun skal få starte å gå til og fra mormor selv, som bor 5 min unna. krysser alt jeg eier å har!😁 i tillegg hadde hun nok syntes det hadde vært fint å kunne ringe pappen sin når hun skulle ønske det for å fortelle han ting da han skjeldent svarer når jeg ringer :-/
      [email protected]

    17. Den finnes i 3 forskjellige fargekombinasjoner. Blå/orange, rosa/hvit, grønn/ blå💎 kjempe fine og helt geniale. Den hadde både jeg å min datter blitt veldig fornøyd med🌸

    18. Disse 3 fargene: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå
      Hadde vært perfekt til f.eks min stedatter, så hun kan få tak i sin far når hun måtte ønske det. Har en sønn på bare 6 mnd, så han er litt for liten enda. Hehe.
      Mvh
      [email protected]

    19. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Største snuppa som går i første ønsker seg slik!

    20. Denne hadde vært perfekt til bonusdatteren min i andre klasse. Finnes i fargekombinasjonene blå/grønn, blå/orange, og rosa/hvit.

    21. De tre forskjellige fargene er hvit og rosa, grønn og blå, blå og orange! Denne hadde hvert super til min elste sønn 😊

    22. Klokken kommer i fargene: blå/orange, rosa/hvit og grønn/lyseblå. Denne står høyt på ønskelisten til min 6 åring som har blitt skolegutt:) Mitt tlf nr er 98018644.

    23. Den finnes i rosa/hvit, blå/orange og grønn/blå 🙂
      Denne hadde vært perfekt til min førskolejente med mange veninner i nabolaget som hun ofte springer på besøk til!

    24. Den finnes i blå/orange, hvit/rosa, lyseblå/grønn. Denne smartklokka hadde vært perfekt nå som vi har flyttet til nytt nabolag og guttene er mye ute å leker mens jeg sitter inne og studerer 😀 Hadde forenklet en alenemamma/hønemor sitt liv!
      Kontakt infoen min er enten [email protected] på mail eller så har du meg som venn på Facebook under navn Antea Alexis Sivertsen.

    25. Så stilig! Ønsket oss en slik lenge. Krysser fingrer og tær! Fargene klokka kommer i er: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå

    26. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå. Eldstemann her ønsker seg grønn/blå. Perfekt for en andreklassing som skal begynne farte litt mer alene 😄

    27. Klokken fås i 3 forskjellige farger:
      Blå&orange, rosa&hvit og grønn&blå.
      Ønsker meg en slik til min datter 🙂

    28. Den finnes i blå/orange,grønn/blå og rosa/hvit,jeg ønsker meg rosa/hvit til min datter😊👱‍♀️

    29. Klokken kommer i 3 forskjellige farger:
      Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Ønsker en til min sønn 🙂

    30. Den finnes i blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 🙂 Krysser fingrene for en sånn klokke, da 8-åringen ikke får ha mobil enda. 🙂

    31. Hei 🙂
      Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Krysser fingrene for ny klokke til lille M 🙂

    32. Finnes i rosa og hvit, blå og orange og grønn og blå
      Hadde vært kjempe kjekt med en sånn til jenta mi som blir 7 år i oktober

    33. Klokken finnes i Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå. Minstejenta mi Sienna på 6 år ønsker seg veldig denne 🙂 Hadde vært veldig betryggende når hun går ut for å leke.

    34. Fagkombinasjonene er blå/oransje, grønn/blå og rosa/hvit. Denne hadde vært super i gave til sønnen min! Krysser fingrene:):)

    35. Den kommer i fargekombinasjonene blå/oransje, rosa/hvit og lyseblå/grønn 😃 Det hadde vært kjempe kjekt å vinne en slik til min 7 år gamle sønn. Det hadde iallefall gjort hverdagen min som hønemor mye lettere😂👍

    36. Jeg vil vinne! Trenger det sårt til min datter som er begynt på skolen og er mye ute og leker alene. Finnes i fargekombo rosa og hvit, blå og grønn å blå å oransje.

    37. Fargen klokken kommer i er :Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 🙂 Vil gjerne vinne denne til gutten min på 7 år 🙂

    38. Klokken finnes i blå/oransje, rosa/hvit og blå/grønn:) vil veldig gjerne vinne til datteren min på snart fire!

    39. Klokken komner i fargene:
      Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 😊
      Ønsker meg veldig denne til jenten min som akkurat har begynt i 1. klasse💜

    40. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 🙂
      Dette hadde vært fint for min datter:)

    41. Klokken finnes Blå/Orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Klokken står øverst på ønskelisten til min datter Tomine på 6 år 🙏🙏🙏

    42. Klokken finnes i fargene rosa/ hvit, blå/orange og grønn/ blå.
      Gutten min som blir 7 år på mandag ønsker seg veldig en slik klokke 🙌 Jeg hadde følt meg litt tryggere når jeg enkelt kan få tak i han når han er ute i nabolaget. Ønsker oss veldig en slik 🙏🏼🤗

    43. Xplora klokkene kommer i oransj/blå, hvit/rosa og lyseblå/grønn =) Har 2 søte små så hadde vært supert til oss.

    44. Ønsker oss en sånn og krysser fingrene 🙌🏼 Den kommer i kombinasjonen blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå!

    45. Klokken finnes i desse fargene:
      Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Har en på 7år som har hatt lyst på ei slik klokke over 1år no 😊

    46. Hei!
      Vår Aleksander hadde blitt helbegeistret om han hadde fått en slik fantastisk klokke. Han går i 3.klasse, og begynner og utforske horisonten. Da er det trygt for oss foreldre å vite at vi kan nå han der han befinner seg.
      Håper på en positiv tilbakemelding 😊
      Vennlig hilsen Tone

    47. Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 🙂 Ønsker meg til gutten min som ønkser seg denne grønn/blå 🙂

    48. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 😀 Christine på 5 år ønsker seg veldig en slik klokke 😀

    49. Klokken kommer i fargekombinasjonen
      Blå/orange
      Rosa/hvit
      Grønn/blå
      Ønsker oss denne i grønn/blå👍🏼😀

    50. Den kommer i blå/Orange, rosa/hvit og grønn/blå. 😊 Jenta mi ønsker seg ei slik klokke. Så det hadde vært gull og vunnet 😉😊 Og ho vil nok ha ei rosa 😊

    51. Kommer i fargene blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå!
      Tiia Charlotte som går i 1.klasse ønsker seg rosa klokke 💖🙏🏻

    52. Finnes i blå/oransje, rosa/hvit og grønn/turkis. Denne har vi tenkt på før og hadde vært helt perfekt til 7åringen som snart skal begynne å gå hjem alene fra skolen👌🏻😃
      [email protected]

    53. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå. Vi ønsker oss blå 🙂

    54. Blå/orange
      Rosa/hvit
      Grønn/blå
      Vil veldig gjerne ha en slik til min datter på 4 år. Vi har akkurat flytta fra Nord-Norge til Østfold, og med full fart i ett ukjent nabolag hadde den her klokka vært perfekt 🙂

    55. Hei Rannveig 🙂 Xplora klokkene kommer i fargekombinasjonene blå, grønn og rosa 🙂 Jeg ønsker meg en til min mellomste sønn Alvin på 7 år som er mye ute og flyr med venner og som ikke har mobil tlf men en slik klokke hadde vært perfekt for å gi beskjeder begge veier 🙂

    56. Xplora kommer i fargene:
      Blå og oransje
      Rosa og hvit
      Grønn og blå
      Ønsker å vinne en slik i grønn og blå til tanteungen 🙂

    57. Blå & orange, rosa & hvit, grønn & blå 😊 Har en gutt som går i 2klasse, på ny skole. Han har hatt en litt tøff start, men akkurat fått seg nye venner og er masse ute sammen med dem. ❤️ Jeg skulle ønske han kunne fått en sånn klokke så jeg kan få tak i gullæ mitt når han er ute med vennene sine. Han kan også begynne å gå til og friskolen aleine til når han har denne klokken😍 han hadde vært rå kul med blå og grønn 😍😍

    58. Klokka kommer i 3 forskjellige kombinasjoner; blå/oransje, hvit/rosa og grønn/blå 🙂
      En slik klokke har vi ønska oss lenge, men økonomien strekker ikke helt til.. Krysser fingre 🤞
      Kontakt: epost/tlf. 45854427

    59. Jeg vil gjerne vinne en rosa klokke til mitt barn som vimser bort mobiltlf (en liten gammel sak uten touch skjerm) hele tiden. De er geniale, flere på skolen minien min går på har slikt. 🙂

    60. Klokken finnes i 3 fine fargekombinasjoner 🙂 blå/orange rosa/hvit og grønn/blå. Ønsker en rosa/hvit til min datter. 🙂

    61. Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Hadde vært perfekt til datteren min som er like gammel som Emma:)

    62. Blå/orange, rosa/hvit og hrønn/blå!
      Ønsker å vinne en til bonusbarnet mitt, utrolig kjekk å ha når han kommer til oslo å besøker pappan sin 😊

    63. Blå/oransje, rosa/hvit og grønn/blå. Har lenge ønsket meg en slik til sønnen min på 4 år, men økonomien strekker ikke helt til..

    64. Den finnes i Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå.
      Jeg har en herlig gutt på 5 år som elsker å løpe rundt omkring, noen ganger litt lenger vekk enn det Pappa liker. Derfor hadde en slik vært svært hjelpsom i hverdagen. Dessverre er ikke økonomien helt på topp, så jeg får bare krysse fingrene og håpe.

    65. ❤️❤️❤️Vil gjerne vinne en av de som finnes i fargene blå/orange,rosa/hvit, grønn/blå❤️

    66. Klokken kommer i fargene hvit/rosa, blå/grønn og blå/oransje 🙌🏻 Ønsker meg veldig gjerne en til datteren min 😍

    67. Denne finnes i blå/orange- rosa/hvit og grønn/blå. Har en sønn med epilepsi så en slik klokke hadde virkelig vært betryggende å for både meg å han når han skal ut til venner osv.
      [email protected]

    68. Klokken finns i blå/orange , rosa/hvit og grønn/lyseblå. Ønsker meg rosa til førsteklassingen min.

    69. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn🌸 Krysser fingre og tær ❤️

    70. Den kommer i fargene Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå😊 Den rosa/hvite står høøøyt på ønskelisten hos oss🌸😊

    71. Blå og oransje
      Rosa og hvit
      Grønn og blå!
      Hadde vært så gøy å vinne ! Har så problemer med bussen til jento vår! Så hadde vært greit med en slik klokke så eg kunne sett kor ho befinner seg 😅
      [email protected]

    72. Denne klokken hadde passet fint til jenta mi på snart 6år 😊
      De kommer i fargene
      Blå/orange, hvit/rosa og blå/grønn.

    73. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 😊 har tenkt på å skaffe en sånn til min frøken på fem, som elsker å få gå rundt til venner i nabolaget litt på egenhånd 😊

    74. Den finnes i blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå. Skulle gjerne hatt en slik til jenta mi på 5,5 som har begynt å gå rundt til vennene i nabolaget på egen hånd 💖

    75. Blå/Orange, rosa/hvit, grønn/Blå finnes de i 🙂
      Chrisander på 5 år skulle gjerne hadd en sånn nå som han har begynte å dra rundt med vennene sine alene:)

    76. Klokken finnes i tre forskjellige farger: Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 🤞🏻🙌🏻😍

    77. Klokken finnes i fargekombinasjonene:
      – Blå og oransje
      – Rosa og hvit
      – Grønn og blå
      Ønsker en i grønn og blå til tantebarnet som har ønsket seg en sånn lenge!

    78. Glemte å skrive
      Blå/orange, hvit/rosa og blå/grønn 🙂 Hilsen hun med sønnen på 8 som hadde vært en perfekt gave.

    79. Blå/oransje, rosa/hvit og grønn/blå!
      Skulle gjerne hatt en sånn til min gutt!
      Ønsker deg en fin uke!

    80. Blå/orange, rosa/hvit og grønn/blå 💕💕 ønsker meg sykt en sånn til 8 åringen 😍😍

    81. De er super smarte og finnes i oranSje,🎃/
      blå, 🦋
      Hvit 🕸/rosa 👛 grønn 👗/blå🦋
      Mitt tlf nr er 45262845🦄

    82. Den kommer i kombinasjonene blå/orange, hvit/rosa og grønn/blå.
      Ville hatt grønn/blå til min turbo på snart 4 år.
      Tlf 46548878

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg