Min favorittdag…

Annonse

Det må utvilsomt være mandag annenhver uke. Dere som leser bloggen min har garantert fått med dere at jeg ikke spiser kjøtt, og at vi kun lager vegetarianske middager. Fisk spiser vi av og til, men det går for det meste i plantebasert, faktisk. Og dette har blitt betraktelig lettere etter at vi begynte med veganske matkasser på døren.

Mandager annenhver uke får vi nemlig en herlig vegansk matkasse, så langt den eneste veganske matkassen som finnes i Norge, Den Grønne Kassa, stappfull av friske grønnsaker, belgvekster og andre veganske herligheter. Og selvføgellig med oppslkrifter til å lage de mest spennende veganske matretter. Selv om maten ikke holder til alle dager mellom hver matkasse, blir jeg utrolig inspirert til å lage mer variert vegansk mat selv, og å bruke mer forskjellig og spennende krydder til de 

I går prøvde jeg meg på en utrolig spennende matrett, nemlig Japansk nudelsuppe med champinion, løk, hvitløk, grønnkål og paprika, i tillegg til ferdigstilte sausblandinger og krydderblandinger, som følger med kassen, og gjør det hele lett som en lek. Jeg slipper å stå på kjøkkenet i en halv evighet, og kan heller bruke ettermiddagen til kvalitetstid med verdens beste skjønne små.  Perfekt for meg som bare er èn person til alle husets gjøremål! 

Denne smakte helt nydelig! Jeg elsker å prøve nye ting, også i veganmatveien, og jeg skal definitivt prøve meg på en lik variant flere ganger.  Folk flest tror at et vegetariansk kosthold er ensidig og ikke gir nok næring. Det er bare myter. Så lenge man vet hva man holder på med og sørger for å få i seg de rette matvarene, trenger kroppen vår absolutt ikke kjøtt. Jeg har ikke spist kjøtt på snart et år, og mangler ikke noen næringstoffer. 

Dere kan bestille Den Grønne Kassa HER

I dag har jeg holdt på med juleforberedelser til bloggen, og som jeg gleder meg til desember. Det skal bli så utrolig gøy. Nå er det hentetid for barna. Ha en strålende dag alle sammen! 

 

11 kommentarer
    1. Og hvor er nordmenna sin respons, på at politiet nå igjen terroriserer meg?
      (Noe jeg har blogget om).
      Nei, nordmenna sitter på f*ttene sine, og det har de gjort, i ti år nå.
      Nordmenna gjorde ikke en dritt, da politiet ødela meg, (må jeg si), ved å knuse døra mi og hamre på døra mi, flere ti-talls/hundre-talls ganger.
      Da jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), her i Liverpool.
      De lot bare politiet ødelegge meg, (ved at jeg ble ‘shell-shocked’), på grunn av noen oppdiktede tulle-saker.
      Selv om jeg blogget om dette fortløpende.
      Og alle de andre sakene, hvor jeg blir tulla med, ignorerer også nordmenna.
      Så de er noen svikefulle f*ttekjerringer, (må jeg si).
      (Noe sånt).
      Så sånn er nok det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Med hilsen
      Erik Ribsskog
      PS.
      Det er også sånn, at det er IPCC som skal stoppe politiet, når de kødder med folk.
      Men IPCC kødder også med meg.
      Og det ignorerer også nordmenna.
      Helvetes pakk, må jeg si da.
      (Noe sånt).
      Så sånn er det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.
      PS 2.
      Jeg har heller aldri, (i mitt snart 50 år lange liv), prata med noen, om hva man skal gjøre, hvis man får politiet på døra.
      For jeg kjenner ingen, som har pleid, å få politiet, på døra.
      Det er selvfølgelig det siste jeg vil, (for å si det sånn), å få politiet osv., på døra.
      Det er mulig at det finnes arbeiderklasse-folk osv., som synes, at det er stas, å bli tvangsinnlagt og bli varetekts-fengslet.
      Men jeg er ikke fra arbeiderklassen, og for middel/over-klassen så er det flaut/pinlig/uønsket, å bli henta av disse idiotene.
      (I tilfelle min degenererte halvbror Axel ikke skjønner dette, for eksempel.
      For å si det sånn).
      Så sånn er det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.

    2. Har barna smakt nudelsuppe? Hva syns de om den? Lurer også på om barna spiser kjøttpålegg, leverpostei osv.

    3. Fisk er kjøtt, du har isåfall spist pescetarisk det siste året. Fish are friends- not food 🙂
      Men du skal selvsagt ha skryt for det du gjør, alle monner drar, og tilsammen drar vi lasset! 🙂

    4. Lurer bare på hvordan du stiller deg til å kjøpe ulltøy og skinn produkter, siden du velger å være veganer ?

    5. Om man er veganer eller hvordan nu skrives 😀 Kan man ikke bruke ulltøy ? Vurderer sterkt å prøve slik som du gjør, Får jeg har fått litt avsmak når jeg plutselig ble kjempe syk av kylling. Tanken på alt og hvordan kjøtt å alt kommer fra er kvalmende. Jeg må nok lese meg litt mer opp dette. Skal man fryse da å gå uten ulltøy ? 😉 Det blir får dumt synes jeg. Er man bare halveis veganer om man bruker pels/ulltøy ? :p

    6. May Halvorsen: Om man er vegetarianer, kan man bruke både ulltøy, skinn, og pels. Det er kun veganere som avstår fra alt dette.

      Veganere lever kun plantebasert, det vil si uten innslag fra noe som helst animalsk. Så du kan fint være vegetarianer og bruke ulltøy, det anbefales på det sterkeste! Jeg er litt som deg, jeg er ikke vegetarianer for miljøet, men for meg selv. Det byr meg direkte i mot å spise kjøtt, og det er noe jeg mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre igjen 🙂

    7. Spiser barna dine kjøttpålegg hos deg , hos fedre ; eller noe annet sted de er selv om du sier det byr deg i mot .? Hva med pølse eller pizza i bursdag ? Nå tenker jeg på barna ; kommer yngste datteren aldri til å spise kjøtt.?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg