Sykehuskofferten min

Hei kjære alle dere lesere der ute!

Har rett og slett ikke orket noe blogg i dag, har bare daffet og gjort litt husarbeid her hjemme etter gårsdagens sprell. Sykt sliten og vondt i hele kroppen i dag, i tilegg til de ekle mensensmertene jeg konstant går rundt med. 

Dagen i dag har gått veldig fort da! Når lillegull kom hjem fra barnehagen i dag ble mammahjertet mitt virkelig varmet, han kom nemlig inn til meg med en blomst. Han sa: mamma, båm!! (blomst) Verdens fineste søtnos! Ellers har kvelden gått til daffing, daffing og… pakking av kofferten jeg skal ha med til Ahus når jeg skal føde. Og, da har jeg, helt sikkert til veldig manges gleder, tatt noen bilder til dere etter mange ønsker om det. 

Rosa fleecepledd med silkekant

Kosebamse

2 stk smokker

Gulpeklut

4 langermede bodyer

1 kortermet body

2 pysjamaser

2 strømpebukser

1 tights

1 kjole

1 fleecedress(i tilfelle det er kaldt når vi reiser hjem)

4 par sokker

1 par tøfler

2 par klorevotter

1 par tykkere votter

2 tynne bomullsluer 

1 bomullslue med sløyfe

1 hårband

 

 

 

– UNDER FØDSELEN/ETTER FØDSELEN: 

 2 stk ammebh’er ( en i størrelsen jeg passer nå, og en i litt større til melka kommer for fullt) 

 2 par vanlige truser

 3 par bjørn borg hipsters, lurt å ha siden de har god plass til de svære sykehusbindene

Silkekimono, den er sykt god å ha på! 

Pysj bukse med tilhørende pysj genser(helt nytt siden det er digg å gå med nye klær etter man har føda!)

En til pysjbukse, også verdens mest behagelige

Verdens mykeste Tskjorte

Myk bomullsshorts

 

– TIL HJEMREISE: 

Hvit genser fra KappAhl, den er utrolig fin og veldig behagelig! Hadde den faktisk på i første episode av Unge Mødre for dere som husker det.

-Beige tights

 

-TOALETTARTIKLER: 

Diverse enkel sminke, foundation,solpudder, øyebrynpenn, øyebryngel og mascara

Showeroil, intimsåpe, shampoo og balsam + 2 stk hårkurer i engangspack. Argan Oil.

Barberhøvel og peelinghanske

Ansiktsrens, ansiktspeeling, ansiktsmaske og ansiktskrem + E-vitamin serum

Brystcreme( fordi niplene blir helt sykt såre i begynnelsen av ammingen) 

2 stk av mine favoritt lipbalmer, greit å ha under fødselen. Husker jeg irriterte meg over tørre lepper forrige gang.

Handkrem

Ansiktsspray fra Jane Iredale. Elsker den, og vet jeg kommer til å bruke den for eksempel under fødselen! Føler deg som ny igjen etter en splash med den. 

 

-ANNET: 

Hårføner

 GHD slettetang(har 2, så pakket ned den gamle) 

2 forskjellige hårbørster

hårspenner og hårstikk

Ammeinnlegg og kleenex( på bildet er bare noen få ammeinnlegg, jeg tar med en hel pakke) 

Paracet, for etter-riene som er ganske vonde

kamera og kameraladder ( ikke pakket ned enda) 

Svangerskapsboken, hvis jeg begynner å kjede meg. Noe jeg tviler på at jeg gjør

PC og lader ( hvis jeg orker) 

Telefon og lader

Bankkort

Dette er da min liste! Jeg har hverken satt inn mye tid eller energi på å tenke på hva jeg faktisk skal ha i denne berømte sykehusbaggen, så har sikkert glemt en hel masse ifølge mange. Men, dette tror jeg skal holde langt altså ! Hadde sikkert ikke trengt halvparten engang. Nå skal det også sies at vi bor 10 minutter unna Ahus, så om jeg har glemt noe så er det ikke langt unna uansett. 🙂

Når fødselen først setter inn blir vi nok også å stoppe innom en butikk å hive med oss litt energi-mat, kjøpe ny tannbørste, tannkrem osv. For det er noe jeg ikke gidder å pakke ned i en bag som bare skal stå der. Skreiv også en liknende liste med sykehusbaggen jeg hadde med forrige svangerskap, som dere kan lese HER

Nå er det natta her i huset, ønsker dere alle en fin natt ! Hihi! BLogges. smask

-Hva har du pakket i din fødebag ? 

38 kommentarer
    1. Hvor er den nydelige fleecedressen kjøpt?? :):)
      er på jakt etter akkurat en sånn som man bare kan brette over på hender og føtter.. Så praktisk 😀

    2. ett lite tips, ta med en mørkere bukse.. husker att jeg var uheldig å blø igjennom buksen min etter fødselen og med mørkere bukse så vises det ikke like godt så man kan bytte før alle ser det 🙂

    3. Hei Rannveig 🙂 Hvor kjøpte du de Bjørn Borg hipsterene? Sånne vil jeg også pakke ned i min bag.
      Masse lykke til 🙂

    4. ååå, så masse fine klær til lille babyen :))
      gleder meg til å bli gravid selv, sånn at jeg også kan kjøpe så mye fint.
      kunne du hatt et lite innlegg der du forteller litt om hvor lenge du og typen din har vært sammen og eventuelt hvor lenge dere har kjent hverandre ogsånt? hadde vært veldig spennende :))

    5. Oii det var mye stuff som du skal ha med deg. Men heller for mye enn for lite. Syntes jeg manglet mye da jeg lå der på sykehuset. Som en neglfil bland annet 🙂
      Men utrolig mye fint til snuppa di 🙂

    6. Oj, det var mye du har tatt med, en hel koffert. Du får nok ikke bruk for alt det der, men bedre med for mye enn for lite 🙂

    7. Ser ut som du har med evig nok 😉 men kanskje ta med noe til pappaen og? T-skjorte, bukse, deo f.eks. Fødselen kan jo drøye, og han kan bli både svett og møkkete 😉 husker min sambo fikk både blod og fostervann på seg, haha :p
      Noe annet jeg tok med var myke kluter og babyolje. De første bæsjen er jo så seig og vanskelig å få av med de nesten papirserviettene de har på ahus. På vanlig barsel står det vel olje, men ikke på barselhotellet. Født tre barn på ahus 🙂
      Masse lykke til!
      Og takk for at du oppdaterer oss, spennende og følge med dere 🙂

    8. Anbefaler et par tøfler/tykke ullsokker så du slipper å løpe rundt i barføtter på sykehuset. Det var det jeg glemte. Lykke til når ting skjer <3

    9. Bare tøv å pakke så mye,e nye regler på fødeavdelingene i hele Norge.Man må hjem innen 48 t etter fødselen(får ikke sykehotell slik som før).De anbefale ikke koffert,men bag,pga plassmangel

    10. Wow, ikke med matchende Leopardmønstret truse og bh som sist? 😉 personlig skjønner jeg ikke poenget med masse sminke, rettergang og det ene og det andre. Du skal da ikke flytte inn?

    11. Har nesten pakket ferdig..Kappahl har mange fine hipstere/boksere med tynt stoff og god passform.. Singleter og gensere med knapper er lurt å pakke med 🙂

    12. Slutt å pes henne for at hun har pakket ned litt sminke! Er faktisk utrolig deilig å føle seg litt fresh etter fødselen, da man føler seg ganske ekkel etterpå!! Husker jeg sminket meg dagen etter, og følte meg bedre da! Lurt med de små flaskene du kjøpte til oppbevaring av sjampo osv.

    13. Hun har jo ikke pakket mye til seg selv da! Og dere som evt er mødre burde jo vite at babyer, selv nyfødte kan kreve noen skift i løpet av en dag, ikke alle som synes det er noe særlig å bruke de utvaska klærne man får låne på sykehuset. Og hun kan jo føle seg i form nok til å orke å sminke seg når babyen sover, det er ikke nødvendig å stirre på babyen 24/7…
      Synes du har pakket ganske så fornuftig, spesielt med tanke på at du vet ikke når du kommer til å føde og den tiden som kommer nå kan det være både kaldt og varmt, greit å være helgardert.
      Forøvrig pakket jeg mer enn deg, og jeg ble ikke et døgn engang 😉 Men pakket etter worst case scenario, fødsel og sykehus tid med eldste ble ganske lang og uventet, så med nr 2 og 3 pakket jeg av erfaring selv om jeg ikke trengte alt alikevel.

    14. Du burde pakke med lambi dopapir. Dopapiret de har på sykehuset er utrolig grovt og siden man er ganske sår etter en fødsel er mykt dopapir såå mye bedre 🙂 Bare et lite tips fra meg.. Lykke til med fødsel 🙂

    15. Annbefaler å ta med en god lipsyl! Hadde en relativt kjapp fødsel på 7 timer fra riene begynte og til jenten min var ute. På den ”korte” tiden der var det som irriterte meg mest at jeg ikke hadde lipsyl, lippene blir jo heelt ødelagt av all pustingen under vonde rier! :p

    16. Pakket med MASSE jeg og :p hehe sminke og 🙂 men jeg skulle ha planlagt ks så måtte jo være noen dager lengre… ble en koffert på oss også :p men de har føner på badet på sykehuset da 🙂 hadde iaf det på Gjøvik sykehus 🙂 sørget for at du får alenerom også eller? Det fikk jeg uten å be om det og :p deilig å slippe andre babyers gråt osv og mødres mas :p hehe… men det får man automatisk ved ks 🙂

    17. Syntes du har pakket akkurat passe, og når du kommer på sykehuset kan du banne på at du mangler noe 😉 husk at det ikke anbefales smokk til nyfødte babyer, gir veldig feil sugegrep og kan være en stor årsak til hvorfor en blir sår i begynnelsen. Anbefaler deg å ta de ut av kofferten for det er lett å falle for fristelsen å gi smokken fordi barnet er veldig sugevillig, men husk at amminga går på behov og etterspørsel, dersom barnet gir tegn til å ville suge skal du alltid tilby puppen og ikke gi sutt, alt til sin tid 🙂

    18. Lurt med koffert 😀
      jeg var på sykehuset i to dager etter fødsel, jeg må være ælrig at jeg synes ikke du har pakket mye 🙂 jeg byttet ofte klær rett å slett for det var godt å få på seg noe rent når man følte seg litt skitten, trur jeg brukte tre skift på den tiden jeg var dær 🙂 hadde ikke med meg sminke men angrer 🙂
      men det er to ting jeg tenker på i etter kant at jeg ikke hadde levd utn, lambi toalett papir og stooooore boksere 🙂

    19. DU ILA HER OPPE!!!! Når ble den nye regelen innført?? Jeg var på sykehushotellet i Stavanger i 2 dager + den dagen jeg hadde fått henne. Dette var i Oktober i fjor!!!
      Rannveig! Synes du har pakket nok til både deg selv og baby. 😉 sminke er VIKTIG! jeg er ikke den sminkedokka selv.. men da synes jeg det var viktig å få på meg sminke. 🙂 åjada.. jeg tok på meg dongeribuksene mine dagen etter fødselen for å gå ned å spise frokost! : )

    20. Tror ikke du har så mye ork til å drive å sminke deg og fikse/rette på håret ditt etter en fødsel, ELLER når du ligger der med smerter/rier.

    21. hvor har du kjøpt bjørn borg? kjempe takknemli viss du svarer 🙂 leita meg ihel etter dem, finne de ikke noe steder..

    22. Du kan ikke vite mye du stakkasj! Klart man har ork til å sminke seg og rette på håret når man har født!!! Greit å ikke gjøre det under rier, men etterpå er det helt SUPERT!!! 🙂 SÅNN ER DET BARE!!!!

    23. Jeg hadde en kjempetøff fødsel, mistet masse blod og kunne knapt gå på to uker. Jeg satte i alle fall enormt stor pris på å få stelt håret litt samt sminke meg, følte meg veldig mye freshere! Pakk akkurat det du ønsker å ha med og nyt litt tid til egenpleie om du får anledning!

    24. Tror du har for mye ting med deg 😛
      må bare spørre.Barbere du deg hver dag eller noe? siden du skal ha med deg baber høvelen? O.o
      Aldri hørt om noen som har den med seg når en skal på sykehuset!
      å du er god hvis du gidder å sminke deg etter fødsel! Det gadd jeg ikke! 😛

    25. Linn Merete: Om jeg har med meg for mye ting, ja kanskje… mye mulig det! Men da tar jeg det bare med tilbake igjen, ingen skam å pakke for mye. Heller det enn for lite 😉

      Og angående det å barbere seg. Eh, ja. Vil helst ikke sitte med lange hår under armene, da er jeg ikke mye komfortabel med meg selv altså. Og jeg har da født en gang før, og klarte helt fint å sminke meg etterpå fordeom … handler vel om hva man prioriterer og ikke da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg