Magen i uke 16 – Dette svangerskapet VS svangerskapet med Nathaniel !

Fiine magen <3

Synes den ser helt annerledes ut nå, i uke 16, enn da jeg var gravid med Nathaniel. Og mye større ! Sant som de sier, at magen blir raskere større med nr.2,  Synes også at den er litt rundere nå enn forrige gang, kanskje jeg har jente ? Hææhh… neida.. tror egentlig magefasongen er veldig tilfeldig, og kommer vel mere an på hvor i magen baby ligger osv. 

Om jeg har jente eller gutt i magen er jeg ikke sååå nyskjerrig på å vite som jeg var forrige gang, da gikk jeg bare rundt å trippet til dagen for ordinær UL kom ! Nå, denne gangen, har jeg ikke fått meg til å søke på ordinær ultralyd engang, har heldigvis legetime imorgen tidlig for å søke om det og fødeplass på Ullevål 🙂 Har hørt  og sett så mye dritt om Ahus, så har liiite lyst til å føde der.

 

Hva synes dere om magebildene ? Ser dere også stor forskjell fra forrige svangerskap ti dette ? 🙂 

35 kommentarer
    1. såå fin babymage 😉 utrolig hvor forskjellig det er fra svangerskap til svangerskap 😉
      skal du ikke vite hva du får når du skal på UL ???? 😉

    2. Fin mage!
      Hørt masse dritt om ullevål forhold til Ahus, kjenner fire, fem stykker som har født der. Hadde jeg vært deg, hadde jeg hørt med legen hva h*n hadde sagt! Lykke til 🙂

    3. Er veldig lite sannsynlig at du får plass på Ullevål dessverre, man må søke veldig tidlig i svangerskapet for plass. Men jeg har bare gode erfaringer derfra 🙂 så skal krysse fingrene for at du får plass. Hvis du kunne tenke deg en naturlig fødsel så er det litt lettere å få plass på ABC-avdelingen, men da må du virkelig være motivert for det. Ahus er ikke så ille som de skal ha det til, men Bærum er hakket bedre og korterer å kjøre faktisk, så hadde vurdert det (ahus blir litt lite personlig, men det er topp moderne og flott sykehushotell). Masse lykke til 🙂

    4. er ikke fosteret teknisksett bare 12 uker gammel? litt veldig stor mage mtp det, tror det blir noe strekkmerker denne gangen 🙁

    5. Har hørt at hvis magen er spiss, så er det en gutt, og hvis den er rund, så er det en jente. Mange rare utsagn rundt om kring, men kanskje det er en liten jente i magen din nå? 🙂 Magen ser i alle fall rundere ut nå enn med Nathaniel 🙂

    6. Har fødeplass på Ullevål (Abc klinikken) der det er naturlig fødsler uten sm.stillende!
      Får håpe du får plass da, men desverre så tviler eg siden det nok er stor pågang fra de som allerede har søkt seg dit vil eg tro :/

    7. Oii så stor å flott mage 🙂
      Magen min er rund og jeg venter en gutt, så om den er spiss eller rund har virkelig ingen betydning på kjønnet 🙂

    8. Fikk en gutt i juli 2012 på ahus. Ikke et vondt ord om ahus, tipptopp moderne rom og dyktige jordmødre og barnepleiere der.

    9. babymage er så fint !
      Når jeg ser det,, har jeg så lyst på det selv,, men syns at det er litt for tidlig for min egen del,, men misunner alle som har det 🙂

    10. Har en svigersøster som føder på Rikshospitalet, og jordmoren sa at det var ganske fullt både der og Ullevål!! Bra du kjapper deg å gjør det imorgen:) fødte på A-hus, og har mest positive erfaringer derifra! Var selv livredd pga alt skrivet!! Lykke til:)

    11. <3 Fine babymagen din . Så arti det er å se når du legger ut å sammenligner svangerskapene på denne måten :) Du er så flink å blogge. Fårtjæne å være høyt oppe på topplista, en av di bedre bloggan jeg leser. Måtte du trone på toppen i laaaang tid.
      Ser stor forskjell på bildan, litt større å rundere mage :) Du e heldi såm har så fin babymage <3

    12. Bare sånn til forklaring til deg som mente at fosteret er 12 uker når hun er 16 uker på vei, er ikke korrekt. Fosteret henger 2 uker etter ifhld til utvikling i alle svangerskap, da termin beregnes fra første dag i siste mens. Altså det er 2 uker kvinnen ikke er “gravid” på en måte. Dermed er hun 16 uker på vei, mens fosteret er 14 uker gammelt.
      Og magen er naturlig stor ifhld til at hun er såpass slank som hun er og dette er andre svangerskap på kort tid!

    13. Håper du får plass på Ullevål. Jeg fødte der for litt over et år siden, kjempe bra 🙂
      men jeg søkte når jeg var 12 uker på vei og fikk beskjed at jeg var sent ute og at d ikke var sikkert jeg fikk plass.
      Og så kan det være greit for deg å vite at de ikke har lystgass i det hele tatt på Ullevål. Den måtte de stenge av i okt 2011 pga at den lakk formye ut i rommet.
      Lykke til!!

    14. det var ganske forskjell ja 🙂 trodde at når magen var rund var det gutt, men det kommer sikkert veldig an på som du sier hvor fosteret ligger..
      masse lykke til med alt i svangerskapet fremover 😀

    15. Carina: Er du både sykelig sjalu og dum? “Tror du får strekkmerker denne gangen” hva er det for ett sinnsykt dumt utsagn? Og påstå at hun er mindre enn det hun er på vei, det er det DUMMESTE jeg har lest, hvordan i alle verden skulle du kunne vite det? HAHHAH! hjelpes..

    16. Susanne: Tror du jeg er sykelig og sjalu? 😉 Hu har jo selv skrevet at hu ifølge tidlig ultralyd egentlig har termin i september. Jeg skrev hverken at hu kommer til å få strekkmerker, eller at jeg håper at hu får det. MEN JEG TROR, JEG MISTENKER at hu får det fordi magen vokser mye fortere med nr.2 og hu er veldig tynn fra før. Jeg selv har ikke påstått noe som helst om at hu er mindre på vei enn det hu egentlig er, jeg spurte til og begynne med og går etter det hu har skrevet tidligere på bloggen!! du er jo langt ut på bærtur…. Jeg har lest bloggen til Rannveig i snart to år, og selvfølgelig er jeg misunnelig på hu. Jenta ser jo bedre ut enn det vi noen gang kommer til å gjøre, og hu har enda født et barn!! Men jeg slenger ikke dritt etter hu likevel, som mange andre sykelige mennesker :pppppppp

    17. Carina: skrev “sykelig sjalu og dum” det er en viss forskjell 😉 blablabla, gidd å bry deg om slike bagateller.. la nå hun få være gravid i hvilken mnd hun vil, tror ikke hun sitter å juger om hvor langt hun er på vei som du påstår. Jeg er selv gravid og 11 uker på vei, så kjenner jeg blir litt povesert over at du skal gidde å bry deg om hvor langt hun er på vei eller ikke. Og hva vet vell du om hun ser bedre ut enn meg? Rannveig er ei veldig pen jente, men jeg synes ikke at hun er noe penere enn meg. Du bør være fornøyd med deg selv du også, og ikke tenke at folk er penere enn deg 😉 Ett lite tips bare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg