Vi venter en til baby!

I dag er alts min siste dag av det jeg med glede ville kalt en aldri s liten husmorferie. Selv om jeg i teorien ikke har "barnefri", sfles det likevel slik.. Jeg kan med handen p hjertet love dere - nr du har tre barn p fem r og ned, og plutselig bare har ansvar for den minste en hel uke, da fles det virkelig som ingenting. Skjnner egentlig ikke hvorfor jeg flte meg sliten en gang i tiden nr jeg bare hadde n ta meg av - det er jo verdens enkleste oppgave! 

Jeg har brukt min lille ferie p gjre ting jeg vanligvis aldri tar meg tid til p kveldene. Jeg har sett p serier! Gamle episoder av Grey's Anatomy, faktisk. Jeg har sett de alle fr, og fulgt med p alle sesongene.  Men likevel, det fles virkelig deilig bare koble helt av og ikke tenke s veldig mye, for en gangs skyld.  Kveldene mine gr vanligvis til rydding (tro meg, det er mye rydde her etter alle tre barna hver eneste kveld) og bloggen. Men, jeg har innsett at for at jeg skal klare ha litt livskvalitet, s m jeg ogs klare koble av i blant og gjre ting jeg har lyst til. Ikke bare ting jeg m. 

I dag har vi vrt hos bff Ingvild og co p Nordstrand! Vi lagde en veldig god middag, fikk sett p de ste sm kattungene deres, og gtt en tur p en skole i nrheten. Vi skal forresten f en av de utrolig ste kattungene om et par mneder, og bde jeg og barna gleder oss enormt mye! (og til deg som maser om ringe mattilsynet hvis jeg, som iflge deg er dyremishandler, fr meg et dyr - be my guest!) Det er litt skummelt med Sienna som er s liten enda, men jeg tror faktisk det skal g veldig fint, nr jeg ser hvor forsiktig hun er med de sm kattungene. S herlig! 






Verdens fineste lille frken og lille ste Elisa, hennes jevnaldrende venninne ♥

nsker dere en god natt, og hper alle har hatt en fin pske! Blogges 

48 kommentarer

18.04.2017 kl.00:56

du klarte ikke ta vare p den forrige katten s hvorfor skaffe enda en?

Husk at katter kan bli nesten 20 r og det er ikke bare kaste dem vekk nr du vil ut reise for s skaffe enda en nr ett av barna har lyst p noe nytt leke med...

Ingvild m jo vre helt tett i hauet for gi deg en katt.
Anonym: Jeg tror jeg heller mot at du er "helt tett i hauet", og s tror jeg Ingvild kjenner meg ganske mye bedre enn hva du, kjre anonym, gjr.

Hva vet du om meg, mitt liv eller min forrige katt? Den forsvant og naboen min kidnappet den fordi jeg lot den vre ute mens jeg var p jobb. Om det kvalifiserer til drlig dyrehold, vel... da er det vel ikke hp for noen tror jeg. Jeg har hatt katt stort sett hele mitt liv, og jeg er ganske sikker p at det skal g helt fint s lenge ikke noen naboer bestemmer seg for kidnappe den. Hvilket jeg fra bunnen av mitt hjerte bare tror er snne gale kattedamer som gjr, og jeg har ingen slike naboer lengre. Hper jeg!

God natt <3

18.04.2017 kl.01:50

Til deg som tok deg bryet til skrive den dritten der. Ja, jeg snakker til det anonym.

Jeg tror nok rannveig er klar over at det ikke er s enkelt ha et dyr. Jeg tror nok dette er et valg hun har tenkt p, og noe hele familien nsker. Hun er veldig flink med sine tre sm s hvorfor ikke glede de med en liten pus?

Det jeg derimot reagerer p er at du tar deg tid til skrive drit p andres blogger. Om du ikke har noe fint si s kan du bare droppe det. Jeg tror ikke din kommentar kan endre det at de skal skaffe seg en liten katt uansett:)) Jeg blir faktisk flau p dine vegne. Jeg er selv 16 r gammel og er klar over hvordan man skal oppfre seg. N vet jeg ikke om du er 14, 30 eller 60. Uansett er ikke slik oppfrsel greit :)) S tenk deg om neste gang du skal til hakke ned p andre. Tviler p at du hadde likt ftt slike kommentarer slengt i trynet.

//

Du gjr en god jobb med alle dine tre sm, og jeg er sikker p at den lille pusen vil stortrives hos dere!! Masse lykke til videre.

18.04.2017 kl.02:26

koselig

Silje

18.04.2017 kl.02:43

h s koslig!😄 Jeg vokste opp med katt og det gjr barna mine ogs😊

Ravn

18.04.2017 kl.02:54

Ja det er helt riktig, jeg ringer mattilsynet! Og nei, jeg maser ikke om det, jeg gjr det! Jeg som noen andre vet, er at det var ingen nabo som "kidnappet" den forrige katten din! Du slapp den ut, forde du trudde det var greit at du gjorde med en kattunge p under 6 mnd! Og hvordan faan kan du pst at naboen "kidnappet" din katt og hvorfor sa du ikke ifra eller anmeldte det... Hmmmmmm... Igjen s er du bare full av usannheter angende din forrgie katt! Er tilogmed folk som spurte veldig tidlig om hva som skjedde med den katta, ingen fikk noe svar om det! S da er det ikke rart folk reagerer! ogs legger du skylda p din forrige nabo! Du eier ikke skam!

stuffix312

18.04.2017 kl.03:05

S hyggelig lese! Ikke bry deg om alle som vil rakke ned p deg, Rannveig. Har ikke de bedre finne p, s er de ikke verdt det. Tenker meg de fleste som sender slikt, sender tomme trusler kun for jvelskap. Kos dere utrolig masse med nykomlingen i familien :)

Line

18.04.2017 kl.07:41

Katt? Hvorfor?

Snn du kan skrive " alenemamma med treeeeeee barn ooooog en katt, jeg er s svett sliten assaaaaa "

Ingvild

18.04.2017 kl.09:06

Tror ikke mat tilsynet bryr seg videre om at rannveig fr en katt. Syns du ikke det er flaut Ravn? Bruke tiden p og lese bloggen til noen du hater? Flge med likslm?😂 For en taper du er. Den dagen jeg har s lite liv at jeg flger med p mennesker jeg hater- da tror jeg jeg rett slett hadde gjort slutt p lidelsene mine. Nr hun er i stand til ha full omsorg for to barn og 50 for en tredje, tror dere virkelig en katt er noe sak? Mine katter har vrt ute fr de var 6 mnd ogs. Ring Mattilsynet davel! Og vet dere hva folkens?? Kansje jeg tilogmed skal gi rannveig TO katter😎 Eat shit

18.04.2017 kl.09:08

Kanskje det er en ide og skrive et innlegg om hva som skjedde med den forrige katten? For alle som ikke leser kommentarfeltet og ser kommentarer din n. Jeg var ogs en av dem som satt og stusset over at katten bare var borte og at det aldri kom noen oppdatering selv om folk spurte etter den. Det virker veldig mistenkelig p de fleste. N mener jeg og huske at du snakket om slippe den ut fr den var gammel nok og mange klagde p det, s jeg skjnner at det ikke er s fristende legge ut et innlegg om at den har blitt borte da. Uansett det gr sikkert kjempebra med katt for deg:) bare ikke slipp den ut fr den er gammel nok.

18.04.2017 kl.09:13

Ingvild, det skremmer meg at du med stolthet sier at du slapp ut kattene dine fr de var gamle nok. Det er som si at barna dine sjonglerte med kniver og de overlevde. Selv om du gjr et uansvarlig valg og er stolt av at det gikk bra, s betyr ikke det at det er greit.

18.04.2017 kl.09:35

Ranvei Charlotte Heitmann, er vel rette navnet. Ser mange som skriver det feil. Navn skal alltid starte med "Stor Bokstav".

Mauricio

18.04.2017 kl.09:37

S koselig Rannveig : )

18.04.2017 kl.10:25

Deg sier jo like mye om dine kunnskaper rundt kattehold det Ingvild. Samt at du ikke engang gidder kastrere katten din slik alle veterinrer anbefaler. S jeg tror ikke jeg ville brukt deg som preferanse for hvordan man tar best vare p katten din.

18.04.2017 kl.12:06

Kanskje ikke s lurt oppfordre andre til ta sitt eget liv,Ingvild. P tide utvide horisonten deres damer. Legg vekk blogg og internett og ta dere en tur ut i skogen.

Malin (Dyrebeskyttelse)

18.04.2017 kl.12:17

Ingvild: Jeg er helt enig med anonym 09:13. Det er uansvarlig slippe ut katter p under 6 mnd alene. Katter har ikke stedsans fr de er 8 mnd + Du burde ogs kastrere katten din(dette kan faktisk bli lovplagt). Vi har mellom 50 000 og 100 000 lskatter i Norge som lider en grusom skjebne. Mange av disse har en gang hatt en eier. Folk som fr kattunger p kattene sine burde tenke p at disse sm tar opp plassen/hjemmet som en katt fra Dyrebeskyttelsen burde ftt. Vi m f bukt med dette problemet fr vi kan tillate flere katter i samfunnet. Folk m virkelig lese seg opp fr de skaffer seg katt! De er mere enn "bare en katt" og trenger mye stell og omsorg. Selv om folk fr i tiden behandlet kattene sine slik og slik, s er ikke dette den rette mten i 2017. Les! Ps. Regner med at dette var bortkasta ord, Ranvei poster vel ikke dette. Selv om det er konstruktiv kritikk av Ingvild. Men jeg hper:) Folk m lre n!

Elisabeth

18.04.2017 kl.16:41

S koselig med katt! Jeg har katt selv og den er vandt med bde bnd, bilturer og vre hos andre mens vi er p ferie. Kanskje du kan lage en lignende ordning som vi har med naboen vr med Ingvild. Den gr ut p at nr hun er borte passer vi kattene hennes og nr vi er borte passer hun vr. Og for all del kastrer og merk katten. Tror Kasper (lillebroren til Jesperpus) ble kastrert og merket ved 4 mnders alder. En annen ting er ha rlig dyrlegesjekk hos din lokale dyrlege. Uansett: lykke til!!!

Ikke ment som kritikk alts:-)

ane

18.04.2017 kl.17:31

s koslig med en katt :) Sienna er s vakker <3. katter under 6mnd kan godt vre ute,min pus har vert ute siden den var 3mnd ingen problem det, kom alltid igjen, og n er han over 10mnd.

Min pus er kastrert, id merket og vaksinert

18.04.2017 kl.19:10

Katten din stakk til naboen fordi du slapp den ut fr den hadde utviklet retning/stedsans. En ting er ogs sikkert, hadde katta mi blitt "kidnappet" av naboen - ja, da hadde jeg jo gtt til politiet...? Man kidnapper da ikke dyr. Nei vet du hva Rannveig, du skjnner du ogs at katten din befinner seg der fordi naboen tok seg bedre av den enn du gjorde - snn katter gjr. De kommer tilbake hvor de trivs, enkelt og greit. Og nr du vet hvor katten din er, hvorfor hentet du den aldri hos naboen din? Du lot den bare bli der...? Alts, dette gir jo ingen mening!

Slipp for gudsskyld ikke kattungen ut fr den er gammel nok, og kastrer den! Samme burde venninna di gjre, er ikke lenge fr det blir lovplagt - noe som burde vrt innfrt for lenge siden!

18.04.2017 kl.20:02

Ane: at det ikke er flaut vise sin uvitenhet p den mten. Det blir som at jeg sier at moren min ryket da hun var gravid med meg og det er ufarlig, for jeg er frisk. Men er man uten noe som helst utdannelse, er man kanskje ikke smartere og br unnskyldes.

Eri Ann Johansen

18.04.2017 kl.20:55

Hei. Katter kan vre ute hvis de har tilsyn fra den dagen at kattemammaen ikke mater dem mere. S dem s mener at katter skal vre inne til de er over 6mnd tar veldig feil. Om det er snn lagt til at du kan sende ut katten s gjr det men husk rope p den snn at den kommer til den leiligheten. Begynner du med 10min s forstr katten hvor den hrer hjemme. Har forresten 3 katter selv og den minste er 5 mnd s den har vrt ute helt siden den va 4 uker. D sammen med mammaen sin. S deg er rder jeg kan gi deg. Og kos dere masse nr den kommer😉

18.04.2017 kl.20:59

Eri: s du vet bedre enn veterinrer? Det m vre fint kunne s mye uten vre utdannet til det.

18.04.2017 kl.21:00

Jeg vokste selv opp med katt og vet at det at det kan gi s mye for en familie, spesielt en familie med barn. Men bare ta les litt opp om kattehold. Kastrering av katt er det beste ikke bare for katten din, men ogs for andre katter i omrdet rundt. Ukastrerte katter kommer fortere i slosskamp og kan f FIV (katte hiv) og kan bli gravid/ gjre andre katter gravid som kan lede til unskede kattunger :(

Men lykke til videre med en litenpus i hus<3

Ingvild

18.04.2017 kl.22:46

Folk her alts. Utvid horisonten og kom deg ut i skogen? Snn srr? Hva i all verden vet noen her om mitt forhold til skogen? Skjnner virkelig ikke at jeg gadd kommentere her, skulle aldri ha begynt.. til kattepolitiet: min frste katt var utekatt nr jeg fikk den. Da var den 12 uker. Den bodde da ute store deler av tiden p grden de som hadde den Eide. S nr den kom til meg var den utekatt. Har aldri noengang hrt om dette med 6 mnd. Idag har vi regler p absolutt alt, til syvende og sist handler det meste om kjenne dyret. Katt nr to var ute fra den var 4-5 mnd. Fra vi flyttet fra leilighet til hus. De kom seg begge ut under flyttingen og siden den dagen var de ute. Vi hadde planlagt den anbefalte tilvenningsperioden men med flyttefolkene over alt og katter som klorte av seg neglene i buret ble det slik. Etter ftt smaken p utelivet sto de bare forran dren og pep hele dagen. Den forferdelige meg slapp de ut i vr store hage. Det gikk fint. Kansje dere kan oppdra deres egne unger og kastrere deres egne katter og la meg gjre hva jeg vil med mine???? Katten har ikke blitt sterilisert da den var steril ( alts den er jo tydeligvis ikke det men det vi fikk beskjed om). Og til info til "utvid horisonten" personen. Jeg skal studere statsvitenskap til hsten, er meget samfunnsengasjert, er mye i naturen, har alt jeg trenger og mer til. Og sitter ikke inne p folk jeg ikke kjenner sine blogger og snoker. Hadde det ikke handlet om meg hadde jeg ikke svart deg. 🙄

Anonym

18.04.2017 kl.22:52

Haha herregud for et kommentarfelt.. De kattene jeg har slapp jeg ut de frste mnedene, selvflgelig avhengig av vret, og de lever i beste velgende da hun ene er litt over 10 r. Heller ikke noen vits begynne rakke ned p hverandre selvom det er litt uenigheter. De fleste veterinrene man spr om dette er nok uenige fordi det er s mange forskjellige meninger, ja tilogmed hos veterinrer.

18.04.2017 kl.22:52

Artig Ingvild: du tror du forsvarer deg, men graver deg enda mer ned i kunnskapslsheten din. Men gy at vi har noe vi kan le av da.

18.04.2017 kl.23:36

Haha lttis folk. Har hatt katt i 15 r. Ute p sommertid fra 4-5 uker gammel. Vi snakker om dyr, skapt for vre ute. N bor jeg landlig da,og dra er pen,men alikevel kred til alle som lar katten g fritt. Noe jeg anser som uforsvarlig dyreplageri er skaldte innekatter. Har dere valgt bo i 20. Etasje i ei ettroms leilighet i oslo har dere srn meg ogs valgt bort muligheten for kjrledyr. Fins mange flotte gullfisker f tak i. Tenk litt fr dere dmmer

18.04.2017 kl.23:44

2336: autocorrect er absolutt anbefale....Og lese seg opp p hva fagfolk mener om kattehold. Hva du mener og gjr er egentlig helt uinteressant, siden vi andre baserer oss p forskning.

19.04.2017 kl.00:56

Bare ikke la barna vre alene med denne da. Vi s jo hva som skjedde sist da de var for hardhendte med den.

Linnea

19.04.2017 kl.09:31

Ingvild: Hvorfor oppfordrer du folk som ikke kjenner Ranvei til slutte flge med p bloggen hennes? Vet du ikke at det er jobben hennes? Det er slik hun tjener penger. Nettopp ved at s mange som mulig klikker seg inn og legger igjen spor etter seg.

Ravn

19.04.2017 kl.10:33

Ingvild: Da fr du tru det at mat tilsynet ikke vil bry seg! Men jeg er ganske sikker p at de vil!

Hater, str det noen sted at jeg hater R??? Du burde serist tette igjen kjeften og ikke sitte der legge ord I kjeften til folk! Det er jvlig teit tru du kjenner til hva andre fler tenker, om andre! Taper??!! Den som er den strste taperen her, er jo deg! Du kunne ha gitt faan i legge deg opp I det jeg skriver, and just move on!

Det med at jeg skal gjre en ende p lidelsen, s sier det meg allerede der at, du er ikke helt vel bevart! Du burde vell holde deg unna sosiale media, som kan si til andre at de burde ta sitt eget liv! Er bare kalde og umenneskelige folk som skriver noe snt, ganske sikker p at du er en av dem!

Spiller ingen rolle om R klarer ta seg av sine sm. Hu har bevist at dyr ikke er hennes greie, derfor skal ikke hu ha det heller!

Selv ikke du burde ha dyr! For nei, kattunger skal ikke ut fr de er ca 1 r gamle, lest det og veterinren jeg bruker har ogs sagt det!!!

Du er rimelig umoden av deg og det bevises p den mten du svarer folk p! Og jeg tviler p at du har alt det du trenger!

19.04.2017 kl.12:00

23.44. *applaus* essensen av

det den fornuftige delen av denne debatten prver si.

Mari Rannstad

19.04.2017 kl.12:41

S utrolig flink, og flott du er! Det er masse arbeid uansett om man har 1 eller 3 barn. St p!

19.04.2017 kl.15:16

Det er s utrolig drlig argument at det gikk bra med min katt som var ute fra den ble fdt... Det gikk bra med meg ogs, som satt i baksetet uten sikkerhetsbelte, med foreldre som rykte i bilen...

Poenget: man kan ikke trekke konklusjoner ut fra egne erfaringer og andektoder man hrer alene. Forskning og statistikk viser at det var mange andre som det ikke gikk bra med, som ikke lever i dag og kan si se p meg, det gikk bra med meg...derfor bruker man i dag flotte bakovervendte bilseter og ryker ikke i bilen.(for bruke en sammenligning dere kanskje forstr)

Rdet om ikke slippe kattunger ut kommer av alle de stakkars forfryste og sultne forvillede kattungene som dyrebeskyttelsen, mattilsynet og veterinrer erfarer. Det er ikke noe de har funnet p for vre kjipe og hysteriske. Katter er heller faktisk ikke skapt for bo ute i nordisk klima, de fryser om vinteren hvis de er for lenge ute, bare for ha sagt det ogs. (slipp dem gjerne ut, men la dem komme inn igjen nr de vil)

anonym

19.04.2017 kl.16:44

Ravn... Jeg har null tro p at mat tilsynet bryr seg. Naboen vr tok til seg ett par katter som ikke hadde noe sted og bo.

Disse to ble til noen fler og til slutt gikk det 20 katter rundt huset.

Vi ringte bde mat tilsynet og dyreklinikk og ingen kunne hjelpe. Skulle jeg bli kvitt de mtte jeg betale alt selv.

jeg skal ikke si hyt hva som skjedde med de 20 kattene.

Men mattilsynet er ikke der nr du trenger de

19.04.2017 kl.20:38

Hper VIRKELIG du ikke lar den vre alene med barna dine, som var s hardhendte sist! Stakkars, stakkars dyr!

ane

19.04.2017 kl.22:03

til 20.02

du virker ikke som den smarteste kniven i skuffen, katter kan vre ute fra de er 3-4mnd, er s mange hysteriske

Tina

19.04.2017 kl.22:17

ane: Skal du prve vre kjepphy mot andre br du kanskje lre deg ordtakene fr du bruker dem.

"Skarpeste kniven i skuffen". Men du er kanskje en av de "smarteste i skuffen du". :)

19.04.2017 kl.22:41

Ane. Du er ikke akkurat glup du heller. Google det, eller blir det for avansert for deg?

Malin (Dyrebeskyttelsen)

19.04.2017 kl.23:22

Vil bare ppeke at katter gjerne kan vre ute fra de er sm, men da skal de ha tilsyn. Man slipper ikke ut en katt alene fr den har utviklet stedsans. Mattilsynet SKAL bry seg om det er fare for at et dyr ikke har det det trenger. Hvis ikke tar man kontakt med Dyrebeskyttelsen som finnes i hvert fylke.

Anonym

20.04.2017 kl.07:39

Malin..vi fikk ikke hjelp av noen. Fikk beskjed om og fange kattene og f de til dyrlege selv og betale for avlvning selv. Noe vi ikke hadde rd til.

S vi mtte ble kvitt alle kattene p en annen mte.

Det er ei med hester ved siden av oss og de har det ikke bra. Flere har ringt mattilsynet og ingenting blir gjort.

S mattilsynet fungerer ikke nr du er privatperson

Nils

20.04.2017 kl.17:18

Gratulerer s mye! :)

Malin (Dyrebeskyttelsen)

21.04.2017 kl.03:09

Anonym 07:39 Jeg blir rimelig sjokka av det du skriver. I hver by finnes det forskjellige frivillige hjelpere for dyr, da helst katter. Disse burde vrt kontaktet ang kattene. P Facebook finner man alle, og kan ta kontakt for be om hjelp. Mattilsynet og Dyrebeskyttelsen SKAL stille opp nr dyr lider. Vr s snill anmeld personen med hestene slik at de kan f hjelp. Politiet vil srge for at ting skjer.

Ingvild

21.04.2017 kl.17:36

SOS! Hjerneceller srt trengt til deler av Norges befolkning. For noen brd. Le ivei av meg - jeg er ikke den som sitter p fremmedes blogg kommenterer. Haha er ikke kommentarer ranvei tjener p det er klikk. Og klikk(a) er jo enkelte her i btter spann.

21.04.2017 kl.23:13

Katter er skapt for vre i naturen. Finn en forskning som forteller noe annet. Det gr helt fint at en kattunge sitter p trappa en sommerdag med dra bak seg oppe eller katteluke. Dere er bare grnne av uvitenhet og misunnelse der dere sitter i skyskraperen deres

21.04.2017 kl.23:17

2313: er iallefall glad jeg har mer utdannelse, kunnskap og vett enn deg. Ikke bor jeg i skyskraper heller, men i en stor enebolig.

23.04.2017 kl.20:43

Du vet tydeligvis lite om meg, men retardert nok til uttale deg

Miriam

25.04.2017 kl.23:56

Hvor er jakken din fra? :)

Skriv en ny kommentar

Bloggdesign av RRH Webdesign
hits