Et år siden jeg fant ut at jeg var gravid på nytt!

I dag er det faktisk akkurat et år siden jeg satt med graviditetstesten i handa og det lyste to tydelige streker mot meg! Det var en blanding av et enormt sjokk og en del frykt som gikk gjennom hodet mitt i det jeg fant ut av jeg var gravid for andre gang på under to år. Sjokkert, fordi det overhodet ikke skulle vært mulig å bli gravid, men jeg ble det. Frykt fordi jeg rett og slett ikke ante hva jeg skulle gjøre i og med at jeg var alenemamma fra før av og var veldig redd for å oppleve samme situasjon med å bli forlatt igjen. Jeg tok egentlig testen kun for å utelukke at jeg var gravid, da mensen min var to uker på overtid.

 Jeg turte ikke si noe til noen utenom min beste venninne. Likevel spredte ryktet seg raskt, noe jeg syntes var litt leit med tanke på at jeg var ganske sikker på at abort var den beste løsningen tatt situasjonen i betraktning. Ringte og fortalte det til pappaen på selveste nyttårsaften, da jeg hadde tatt en til test og var 100 prosent sikker på at jeg var gravid. Han tok det faktisk overraskende bra, og vi pratet masse i telefonen og diskuterte hva vi skulle gjøre. Da jeg og pappaen til Emma bestemte oss for å beholde da jeg var 9 uker på vei, bestemte jeg meg også for å fortelle det til omverdenen for å unngå ryktene som hadde gått den siste tiden. 


For å lese blogginnlegget jeg skrev om kunngjøringen av graviditeten, kan dere trykke HER!

Som dere ser var jeg egentlig gravid med tvillinger, der den ene hadde dødd og Emma fortsatt levde. Ble egetlig ikke lei meg, det bare kom som et stort sjokk og jeg begynte å gråte litt. Jeg slet med en del blødninger og sterke, nesten rie-aktige smerter, i begynnelsen av svangerskapet, og nå fikk disse smertene og blødningene sin naturlige forklaring. 

Det ble jo også tid for ordinær ultralyd etterhvert, da vi fant ut at vår lille mageboer var en liten PRINSESSE og lillesøster til Nathaniel!  På bildet under er fra undersøkelsen da jeg var 18-19 uker på vei. 

For å lese innlegget jeg skrev etter den ordinære ultralyden, kan dere trykke HER

Etter dette kom sommerferien og tiden bare fløyg avgårde i takt med at den store fine Emmamagen vokste seg litt større for hver dag som gikk. Som mageboer rakk faktisk Emma å være med på både det ene og det andre, blant annet opplevde hun å være med på Innspilling av Charterfeber inni mammas trygge mage! Må faktisk inrømme at jeg savner bollemagen litt <3 

 

Tid for 3D ultralyd, 23 uker på vei <3

38 uker på vei ca! 

 

På bildene over er jeg 39+5, altså bare en dag før Emma kom til verden! 

Charterfeber premierefest,kun 3 dager før jeg fødte! Dere kan lese fødselshistorien HER

I dag sitter vi her med vår vakre lillesøster Emma Angelica, som nærmer seg 4 måneder med stormskritt! Hvor i alle dager har tiden blitt av? 

Å bli mamma kan jeg si er det største som har skjedd med meg, og jeg har fått oppleve det hele to ganger! Jeg føler meg utrolig priviligert, da det ikke er alle som kan eller har mulighet til å få barn. Det største som kan skje en jente er uten tvil, å bli mamma. Og det var akkurat like fantastisk andre gangen som første gangen. Og det å se den kjærligheten mellom mine barn, det er helt ubeskrivelig! Det gjør meg så lykkelig! Nathaniel Chrisander og Emma Angelica <3 Og for å ikke glemme min fantastiske kjæreste og pappa for barna! 


Jeg elsker min lille familie! 

 


22 kommentarer
    1. Leit å høre at du mistet den ene…det visste jeg ikke…men vet du hva som er grunnen…kan det være det at du tok narkose pga silikon?

    2. :)) men et spm, var du redd da du ble mamma på nytt? Altså redd for at du ikke skulle elske andremann som førstemann osv? Det var jeg :S trodde ikke hjertet mitt hadde plass til to men det hadde det virkelig 😀 snakka en del med venner med to eller flere barn og de sa at jeg kom til å elske begge to like mye <3

    3. Hei Rannveig. Koselig innlegg. Jeg er bare litt forvirret. Bor du i Alta eller i Oslo????
      Fortsatt god jul 🙂

    4. Ja, stemmer det at typen din har vært utro?
      Håper det bare er rykter 🙁
      Vil du ha flere barn eller holder det med en av hver?

    5. Bare et godt råd: Det er ikke så lurt å legge ut hele navnet til samboeren din….. Da er det ikke noe problem å finne ut hvor dere bor og sånt for de som virkelig ønsker det. Og som du selv har sagt har du mange “haters” som ikke nødvendigvis bare vil dere godt…..

    6. I innlegget hvor du besvarer spørsmål fra leserne, skriver du følgende:
      Hvorfor legger du ut bilder av Emma og ikke sønnen din? Først og fremst må jeg bare si at jeg ønsker å skjerme mine barn fra offentligheten og media så godt som mulig. Når det er sagt er datteren min enda så liten, og er med meg hele tiden, derfor tenker jeg det er greit med et bilde av henne i ny og ned. Sønnen min derimot, er blitt en stor gutt, omtrent fått sitt endelige utseende og ville være gjenkjennelig for andre f.eks i barnehagen. Jeg ønsker ikke at han skal kunne bli gjenkjent fra bloggen min på noen måte. Derfor ingen bilder av han, og dette kommer jeg ikke til å endre mening om. Jeg elsker mine barn akkurat like høyt, uansett!
      Men i dette innlegget så har du jo bilde av din sønn!!! Du er sikkert ei super jente og mamma, men i mine øyne virker du veldig naiv og rett og slett mindre intelligent. Håper du våkner en dag og innser hva du holder på med for jeg syntes oppriktig synd på dine barn som må se “denne” siden av sin mamma…

    7. Syns du ikke det er flaut å legge ut et bilde der du poserer med en fake louis vuitton veske? spesielt du som er så fryktelig opptatt av merker og ikke noe billige greier.. haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg